וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים לשעבר באירן: להגביל סמכויות אחמדינג'ד

שלושה שרים לשעבר בממשלת אחמדינג'ד קראו למנהיגה העליון של אירן, עלי חמינאי, לכונן קבינט מצומצם לאור "המצב הרגיש והגורלי של אירן". הערכה: מקורבי הנשיא הדליפו המכתב

שלושה שרים לשעבר בממשלתו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, קראו למנהיג העליון במדינה, אייתוללה עלי חמינאי, לכונן קבינט חירום שיפחית מסמכויותיו של אחמדינג'ד. כך דיווח אמש (שלישי) העיתון "טלגרף" הבריטי.

על פי הדיווח, שלושת הבכירים לשעבר, מנושהר מותקי, מוסטפה פורמוהמדי ודאוד דנש-ג'עפרי, שכיהנו כשרי החוץ, הפנים והאוצר, דרשו במכתב שהפנו למנהיגה הרוחני של אירן, שמהווה סמכות עליונה ברפובליקה האיסלמית, "להקים מועצת חכמים בשל המצב הרגיש והגורלי של אירן". השרים לשעבר דרשו כי המועצה תורכב מבכירים במשטר וכן מגורמים משפטיים, שינהיגו את המדינה עד סוף כהונת אחמדינג'ד, בשנה הבאה. הנשיא יעמוד אמנם בראש הקבינט, אך סמכויותיו יוגבלו וחלקן יועבר לשאר חברי המועצה.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מנשק את המנהיג הדתי עלי חמינאי בטקס מינויו. רויטרס
לפי ההערכות מקורבי הנשיא הדליפו את תוכן המכתב כדי לפגוע בשולחיו. אחמדינג'ד עם אייתוללה חמינאי/רויטרס

המכתב ששלחו שלושת השרים לשעבר פורסם בעיתון "אירן", המזוהה עם השלטונות בטהרן. בימים אלה מצוי אחמדינג'ד תחת לחץ בארצו בעקבות הידרדרות הכלכלה האירנית, שנפגעה קשות מהסנקציות שהטילו מדינות המערב נגד המשטר בטהרן, כדי להניא את בכיריו מתוכנית הגרעין האירנית.

אחמדינג'ד פיטר את השר במהלך ביקור באפריקה

על פי ההערכות, המכתב הודלף לעיתון האירני על ידי גורמים המקורבים לנשיא אחמדינג'ד, כדי לחשוף את זהות כותביו ולצמצם את השפעתו. מותקי, שכיהן כשר החוץ, הודח בהודעת טקסט בשנת 2010 בזמן שערך ביקור רשמי באפריקה. הוא גילה על כך ממארחיו בסנגל. פורמוהמדי, שר הפנים בממשלת אחמדינג'ד, נושא כיום תפקיד המקביל לתפקיד מבקר המדינה בישראל. באחרונה שלחו תשעה חברי פרלמנט באירן מכתב ליו"ר הפרלמנט, עלי לריג'אני, שבו הציעו לכונן ועדה מיוחדת שתדון במשבר הכלכלי הפוקד את ארצם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully