וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפיליפינים חששו מצונאמי שלא הגיע

בפיליפינים חששו מצונאמי שלא הגיע, אם נטשה עובר מת בפח אשפה בתל אביב, נהג טרקטורון דרס צעירות בגבעת ברנר וברח, ארה"ב צמצמה התרגיל עם ישראל, ואירן הכריזה על אחד משלה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

רעידת אדמה בפיליפינים, אזהרת צונאמי פורסמה ובוטלה

רעידת אדמה בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר הורגשה בשישי אחר הצהריים מול חופי הפיליפינים. על פי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית והמרכז לאזהרות צונאמי של האוקיינוס השקט, פורסמה אזהרת צונאמי לפיליפינים, לאינדונזיה, ולכמה איים נוספים באזור. תחילה פורסמה אזהרת צונאמי גם ליפן, טייוואן, הוואי ולפפואה גינאה החדשה - אך לאחר זמן מה הוסרה.

הרעש גרם לקריסת גשרים וכבישים בפיליפינים. עם זאת, לא דווח על נפגעים. בעקבות הרעש, המרכז הוולקני בפיליפינים הורה לתושבים הגרים קרוב לחוף להתפנות מבתיהם ולמצוא מחסה במקומות גבוהים.

אם הרה עם תאומים הפילה, אחד העוברים ננטש בפח זבל

פרמדיקים של מגן דוד אדום איתרו בשישי בצהריים עובר מת בפח אשפה בדרך בן צבי בתל אביב. מבית החולים איכילוב נמסר כי האם היא אזרחית אריתראה. היא הייתה בשבוע ה-20 להריונה עם תאומים, ונתקפה צירים מוקדמים. במשטרה לא בודקים חשד לפלילים.

ככל הנראה, בדרכה לבית החולים, האם הותירה את אחד העוברים בפח האשפה. היא הצליחה להגיע לחדר הלידה במרכז הרפואי, ושם הועברה במהרה לטיפול המיילדים. עם זאת, ככל הנראה התאום הנוסף לא צפוי לשרוד את הלידה.

"ארה"ב צמצמה משמעותית את התרגיל הצבאי המשותף עם ישראל"

ארצות הברית צמצמה באופן משמעותי את סדר הגודל של התרגיל הצבאי המשותף עם ישראל המתוכנן לסוף אוקטובר – כך דווח אמש במגזין "טיים" מפי מקורות בכירים בשתי המדינות. על פי הדיווח, ארצות הברית צמצמה בשני שלישים את מספר החיילים שתוכננו להישלח לתרגיל בישראל, כמו גם את הכמות והעוצמה של מערכות ליירוט טילים שיהיו במוקד התרגיל.

התרגיל חסר התקדים אמור היה להתקיים בתחילת השנה, אולם נדחה למועד החדש, רגע לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית. כעת, הוא צפוי להתקיים בסדר גודל מצומצם בהרבה, כשבמקום כ-5,000 חיילים אמריקאים, ישלח הפנטגון רק 1,200-1,500. על פי הגורמים בשני הצדדים, מערכות הפטריוט ליירוט טילים יגיעו לישראל כמתוכנן, אולם הצוותים האמונים על הפעלתם ייעדרו מהתרגיל. כמו כן, במקום לפרוש שתי ספינות קרב ליירוט טילים בליסטיים במים ישראליים, התכנית החדשה היא לשלוח אחת בלבד, וגם זה רשום לפי שעה כ"אולי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שתיים נדרסו בגבעת ברנר: "הוא דרס בכוונה"

חשד לפגע וברח בכוונה תחילה: שתי נערות נפצעו באורח בינוני אמש (שישי), לאחר שנפגעו מטרקטורון שנסע בשטח פתוח באזור גבעת ברנר שבשפלה. המשטרה חושדת שהנהג הדורס פגע בהן בכוונה, לאחר שהעירו לו על אופן נהיגתו, וקוראת לנהג שנמלט להסגיר את עצמו.

סמוך לשעה 19:00 רצו השתיים, בנות 19 ו-15, בתוך קבוצה של רצים בשטח הפתוח. לפתע הופיע במקום טרקטורון, שעל פי עדי ראייה נסע בשטח במהירות ובפראות. על פי החשד, אנשים שהיו בקבוצת הרצים העירו לו על אופן נהיגתו, ובתגובה הוא האיץ ופגע בשתיים. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום.

"אני לא מגדיר את הדורס בן אדם בכלל, אחרי שפגע בחפים מפשע וקטע חיים של נערה בת 15", אמר וודג' זבדיה, מבכירי רצי המרתון בארץ והמאמן של אחת משתי הנערות שנפצעו אתמול באורח בינוני כשנהג טרקטורון דרס קבוצה של רצים סמוך לגבעת ברנר ונמלט מהמקום. "אנחנו אף פעם לא רצים בכביש, רק בשטחים פתוחים עם ראייה טובה. אבל מי שמתכוון לפגוע ולהרוג – זה לא משנה לו".

אירן תקיים תרגיל הגנה אווירית רחב היקף בחודש הבא

נערכים לתקיפה? אירן תערוך בקרוב תרגיל הגנה אווירית בהיקף גדול בחודש הבא – כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות האירנית Press TV, שציטטה את מפקד מערך ההגנה האווירית בטהרן, פרזד איסמעילי. לדבריו, התרגיל יכלול בין היתר שימוש במטוסי קרב וידמה אירועי חירום. במסגרת התרגיל ישתפו פעולה גם כוחות משמרות המהפכה, וגם הצבא האירני. לאורך השנה האחרונה ביצעה אירן מספר תרגילים גדולים בתחום ההגנה האווירית, האחרון שבהם בשם "הנביא הגדול 7" נערך ביולי.

"היום המערכות שלנו מוכנות להתמודד עם איומים אוויריים מודרניים", סיפר איסמעילי, שציין כי "מטרת מערך ההגנה האווירית, תוך שיתוף פעולה עם הכוחות הצבאיים האחרים, היא להתמודד עם האיומים של אויבים שונים", מבלי שנקב בשמה של מדינה מסוימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully