וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן אחת הנערות שנדרסו: "הן לא הספיקו לברוח"

1.9.2012 / 11:50

וודג' זבדיה, שהיה בין הרצים בגבעת ברנר, עדיין מזועזע מהאירוע בו נפצעו הנערות. "אני לא מגדיר את הדורס כבן אדם", אמר וסיפר שהנהג האיץ לכיוונם לאחר שסימנו לו להאט

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

"אני לא מגדיר את הדורס בן אדם בכלל, אחרי שפגע בחפים מפשע וקטע חיים של נערה בת 15", כך אמר הבוקר (שבת) וודג' זבדיה, מבכירי רצי המרתון בארץ והמאמן של אחת משתי הנערות שנפצעו אתמול באורח בינוני כשנהג טרקטורון דרס קבוצה של רצים סמוך לגבעת ברנר ונמלט מהמקום. "אנחנו אף פעם לא רצים בכביש, רק בשטחים פתוחים עם ראייה טובה. אבל מי שמתכוון לפגוע ולהרוג – זה לא משנה לו".

בבית החולים קפלן ברחובות עדיין מאושפזות שתי הפצועות, חברות בנבחרת ישראל לנערות, בת 15 מנס ציונה ובת 21 מראשון לציון, עם שברים בגפיים. המשטרה פתחה בחקירה ומבצעת פעולות לאיתור הנהג, שעל פי החשד דרס אותן בכוונה תחילה, וקוראת לו להסגיר את עצמו. גם זבדיה מצטרף לקריאה: "אתה חושב שאתה גבר? אם כן, אל תברח - תן יד. תהיה אנושי ותסגיר את עצמך".

האירוע התרחש סמוך לשעה 19:00, בשטח פתוח. "יצאנו בשש וחצי לאימון שגרתי, כמו בכל יום שישי", נזכר זבדיה. "בחזית רצו שתי נשים, אחריהן שתי הבנות שנפגעו, ומאחור רצתי עם שישה נערים. אחרי 20 דקות של ריצה בא מולנו מכיוון צפון טרקטורון בנסיעה מהירה. אנחנו, שרצנו מאחור, סימנו לו עם הידיים להאט. לא התנהלה בינינו שום שיחה, הכול נעשה בתנועות ידיים. הבנות שנפגעו אפילו לא סימנו לו".

"הנהג – בעל מבנה גוף רזה, חבש קסדה לבנה"

הטרקטורון עבר את הרצים ואז, לדברי זבדיה, שב על עקבותיו. "מסיבה לא ברורה הוא עשה פרסה וחזר במהירות יותר גדולה. הוא האיץ לקראתנו בכוונה וניסה לדרוס את כולנו. שמענו את רעש המנוע והספקנו להסתובב ולרדת לשוליים של שטח הכורכר שהיינו בו, וכך הצלחנו לברוח. אבל הבנות שהיו כ-50 מטר לפנינו לא הספיקו והוא העיף אותן באוויר. במה שהוא הספיק הוא פגע ואז ברח", שחזר זבדיה.

כאמור, שתי הנערות נפצעו בגפיים. "הייתי בהלם, אז לא ראיתי הרבה, וגם היה מסביב המון אבק. הנערה שאני מאמן נפצעה ברגל, השוק שלה פשוט נשברה לשניים בין הברך לקרסול. הזעקנו מהר את מגן דוד אדום ואת המשטרה". לדברי זבדיה, בגלל המהירות ותנאי השטח הוא לא הספיק לראות מי הנהג הפוגע. "הדבר היחיד שאני יכול להגיד זה שהוא בעל מבנה גוף רזה וחבש קסדה לבנה. הוא היה לבד בטרקטורון".

זבדיה ביקר את הנערה שהוא מאמן אמש בבית החולים. "היא לא זוכרת שום דבר מהתאונה. אני מאמן אותה כבר שש שנים, מאז שהייתה בת תשע. רק בחודש מרץ היא ייצגה את ישראל בלטביה בתחרות מרוץ שדה. צפינו שתגיע רחוק, והיא מתוכננת להגיע למשחקים האולימפיים ב-2016". לדברי זבדיה, הוא עדיין לא שאל את הרופאים האם היא תוכל לחזור לרוץ. "אני לא מתעסק בזה עכשיו. ניתן לזמן לעשות את שלו. כרגע אני רק שמח שהיא יצאה בחיים".

בינתיים זבדיה מקווה שיוכל להמשיך לאמן נערות ונערים לריצה. "אני מאמן אותם גם לערכים. משתדל להקנות להם דימוי עצמי גבוה ולהכווין אותם לכבד את האחר, ועכשיו זה יהיה קשה". המשטרה קוראת לכל מי שיודע פרטים על האירוע או אודות זהות הנהג הפוגע להתקשר למוקד 100 של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully