וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה: מה התגלה בחבילה מסתורית בת מאה שנה?

בשנת 1912 הוענקה לתושבי מחוז סל חבילה שהובטח כי "תשמח את הדורות הבאים", אולם נאסר עליהם לפתוח אותה במאה השנים שלאחר מכן. כשנפתחה, התרגשו מתכולתה: "כמו זהב עבורנו"

צילום: רשת הטלוויזיה הנורבגית VG, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

גזר דינו של הרוצח הנורבגי, אנדרס בריוויק, ניתן ביום שישי בבירה אוסלו וקבע כי מי שטבח ב-77 בני אדם יישלח ל-21 שנות מאסר, אולם אירוע אחר בצפון המדינה היה זה שהעסיק רבים מתושבי נורבגיה. ולא פלא, שהרי הם חיכו לו במשך מאה שנה.

המאורע ההיסטורי התרחש במחוז סל, שם נפתחה חבילה מסתורית שהוענקה לתושבי המחוז בידי אדם בשם יוהאן ניגרד, שלקח חלק בתכנון חגיגות 300 השנים לציון ניצחונה של נורבגיה על סקוטלנד. ניגרד לא פירט לגבי תכולת החבילה, אך הבטיח כי תוכנה "ישמח מאוד את הדורות הבאים" והדגיש בכתב ידו כי אין לפתוח את החבלה עד לשנת 2012.

מה הסתתר בחבילה שנפתחה אחרי 100 שנה?.
"אין לפתוח את החבילה עד לשנת 2012", כתב עליה ניגרד בכתב ידו

במעמד ראש העיר ובשידור חי בטלוויזיה הנורבגית, נגזר הסרט שעטף את החבילה - רק כדי למצוא בה חבילה נוספת. שניים מאנשי המוזיאון "גוד ברנדס דאל" פתחו את המעטפה החומה הישנה שהמתינה בחבילה, והחלו לשלוף ממנה חפצים ומסמכים מן העבר.

דגל לבן ועליו כיתוב מוזהב בשפה המקומית היה הפריט הראשן שהוצא מהחבילה. אחריו נשלפו מסמכים, גזרי עיתונות ומברקים שאסף ניגרד, ונגלו לעיני התושבים הנרגשים. "זה כמו זהב עבורינו, אנשי המוזיאון", סיפרה בהתרגשות אחת העוסקות במלאכה ההיסטורית. כעת, משעבר האוצר ההיסטורי לידי אוצר המוזיאון, נותר לקוות שהוא יישמר באופן לא פחות מדוקדק גם במאה השנים הבאות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully