וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרדוק הורה לפרסם תמונת הארי העירום, כאזהרה"

מדוע היה "הסאן" היחיד בכל התקשורת הבריטית שפרסם את תמונות הנסיך? ה"אינדפנדנט" מצטט מקורות הטוענים כי כך שלח בעליו מסר לראש ועדת החקירה להאזנות, לפיו הוא לא יתכופף

רופרט מרדוק הזועם הוא שהורה, באופן אישי, לצהובון הבריטי "הסאן" שבבעלותו לחרוג מהקו המאופק שגזרה על עצמה בשבוע שעבר התקשורת הבריטית כולה, ולפרסם ביום שישי את תמונות העירום של הנסיך הארי, משחק "סטריפ-פול" בלאס וגאס, שפורסמו יומיים קודם לכן באתר הרכילות האמריקאי TMZ. כך מדווח היום (ראשון) העיתון "אינדפנדנט", המייחס את המידע ל"מקורות מקושרים היטב".

לפי אותם מקורות, המיליארדר האוסטרלי בחר בצעד המתריס במטרה לשגר אות אזהרה לעבר הרשויות הבריטיות ובייחוד לעבר הלורד בראיין לוויסון, העומד בראש ועדת החקירה הממלכתית שכבר מתחה השנה ביקורת חריפה על תפקודו של מרדוק ושל תאגיד התקשורת שלו, "ניוז קורפ", שהיו הגיבורים המרכזיים של פרשת האזנות הסתר שזיעזעה את התקשורת והציבור בבריטניה בשנה האחרונה. במסר ביקש מרדוק להבהיר כי לא יתכופף פעם נוספת תחת הביקורת, כפי שכבר נאלץ לעשות בשנה שעברה כשסגר את צהובון סוף השבוע "ניוז אוף דה וורלד" בגלל חלקו המרכזי בהאזנות הסתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסאן" חושף את תמונת הארי ו"תכשיטי הכתר", ביום שישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שביום חמישי לא פורסמו תמונותיו של הארי באף כלי תקשורת בממלכה, הוסבר הדבר ב"בקשה מיוחדת" שהגיעה מבית המלוכה, ובחששות של כלי התקשורת כי יואשמו בהפרת הפרטיות, בהתאם למסקנות שהופיעו בדו"ח לוויסון. בעקבות זאת, לפי מקורותיו של ה"אינדפנדנט", התעורר זעמו של מרדוק, והוא מיהר להתקשר מניו יורק לטום מוקריג', מנכ"ל "ניוז אינטרנשיונל", הענף הבריטי של התאגיד, ואמר לו: "יש כאן עניין של עיקרון. אני מבין שזה קשור ללוויסון, אבל זה משפיל. אי אפשר להמשיך ככה. אנחנו צריכים לפרסם את התמונות - ולהסביר ללוויסון שאנחנו עושים זאת בשם חופש העיתונות". למחרת מכן פרסם העיתון את התמונות, בליווי טקסט של 2,500 מילה בו הגנו עורכיו על חופש העיתונות.

החלטת "הסאן" לפרסם את התמונות גררה ביקורת כמו גם שבחים מפוליטיקאים, מבקרים וכלי תקשורת אחרים. כמו כן, הוגשו נגד הצהובון למעלה מ-850 תלונות למועצת העיתונות הבריטית. אגב, לפי שעה, בין התלונות הללו אין תלונה של בית המלוכה, שנאלם דום בעניין מאז הפרסום.

לקריאה נוספת:
הנסיך הארי קיבל הצעה לככב בסרט פורנו
נפלו בעריכה: תניחו לנסיך הארי עם תמונות העירום
בלייר העיד בפרשת ההאזנות: לא יכול לצאת נגד התקשורת
בעקבות דו"ח ההאזנות: "מרדוק מחוסל בבריטניה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully