וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הוראת המלכה: "הסאן" פרסם תמונת הארי העירום

ב-2,500 מילים הגן הצהובון הפופולרי על החלטתו לפרסם את התמונות המביכות של הנסיך הבריטי. "רוב הבריטים ראו את התמונות באינטרנט, ומי שלא - נשאר מחוץ לדיון הציבורי"

מורדים במלכה: הצהובון "הסאן" הבריטי פרסם הבוקר (שישי) את תמונות העירום של הנסיך הארי, שצולמו בחדר מלון בלאס וגאס, זאת למרות לחצים כבדים שהפעילה משפחת המלוכה, ושהצליחו לגרום לכך שאף עיתון בממלכה לא פרסם את התמונות עד כה. העיתון אף הגדיל לעשות, כשלגלג על הוראת המלכה: בכותרת הראשית של אתר האינטרנט של הסאן נכתבה הכותרת "הנה זה", (תוך שימוש במילה HEIR – יורש, ולא HERE – הנה), והוסיפו כיתוב בלגלוג: "תמונות העירום של הנסיך הארי שכולכם כבר ראיתם באינטרנט", כמבקשים להגחיך את דרישת המלכה שלא לפרסם בעיתונות המודפסת את התמונות, למרות היכולת לצפות בהן בלא קושי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנה זה!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מנסיונו להצדיק את פרסום התמונות, השתמשו ב"סאן" בטיעון זכות הציבור לדעת: "מדובר בעניין ציבורי מובהק", כתבו שם, "אם אנו רוצים ליצור דיון ציבורי בעניין, יש להעביר לציבור את כל המידע בעניין". הידיעה באתר הצהובון הוקדשה בעיקר, כאמור, להסברים, ודומה שהייתה בעיקרה מאמר מערכת מכל דבר אחר. "אנחנו עושים את זה למרות אזהרות פרקליטי משפחת המלוכה, ונסביר למה", נכתב, "אך לפני כן, נבהיר: אנחנו לא מבצעים כל שיפוט מוסרי של מעשיו של הארי בלאס וגאס. רחוק מזה. להיפך, לרוב הוא מתנהג כמצופה מבן מלוכה – אבל הוא בן 27, רווק וחייל. אנחנו אוהבים אותו. אבל אנחנו גם חושבים שלקוראי 'הסאן' יש זכות לראות את התמונות הללו".

הנסיך הארי, פיפה מידלטון. GettyImages
איך הדייט החדש תקבל את זה? הנסיך הארי עם פיפה מידלטון/GettyImages

"הסיבות לפרסום הן מעבר לעניין הספציפי הזה", מסבירים שם. "התמונות פורסמו לראשונה ברשת לפני שלושה ימים. עורכי הדין של המלכה הזהירו את העיתונים בבריטניה שלא לפרסם אותן, בטענה שהן יפגעו בפרטיותו של הארי. מאז כל התקשורת בבריטניה – המודפסת והאלקטרונית – דיווחה עליהן, וקראה לגולשיהן לצפות בהן באתר TMZ.com, האתר שפרסם אותן לראשונה, ובאתרים רבים נוספים. הכיסוי הזה, למעשה, הציב את התמונות הללו במרחק הקלקת עכבר אחת מכל אחד מ-77% מבתי האב בבריטניה, שיש להם גישה לאינטרנט, ומיליונים בהחלט עשו כך, מקנדה ועד ניו זילנד", נכתב ב"סאן".

"הפצת התמונות הביאה לדיון פומבי לגיטימי על התנהגותו של האיש הנמצא כרגע שלישי בתור הטוענים לכתר, ולוקח על עצמו יותר ויותר מטלות ציבוריות, כמו שעשו רק לאחרונה בטקס נעילת המשחקים האולימפיים (...) אלא שהמיליונים הרבים שצורכים את החדשות שלהם דרך העיתונות המודפסת, או שאין להם גישה לאינטרנט, נשארו מחוץ לדיון". בין היתר, ציינו ב"סאן" כי התמונות הללו עשויות להשפיע על האופן בו נתפס הארי, בעודו מייצג את בריטניה, בעולם כולו, הן מעלות שאלות על המשך תפקודו בצבא הוד מלכותה וכן אודות האבטחה סביבו. "ומעבר לכך, אנחנו גם מאמינים שהארי הוא זה שוויתר על פרטיותו. הנסיך היה בווגאס, בבירת המסיבות של מדינה עם חופש ביטוי נרחב, חוגג בבריכה לפני שהזמין זרים לחדר המלון שלו. זו ממש לא ההתנהגות של מי שקנאי לפרטיותו. ולצערו של הארי, מה שקורה בווגאס – ממש לא נשאר בווגאס". הצהובון המשיך וגולל את "כתב ההגנה" שלו לאורך כמעט 2,500 מילה.

מלכת אנגליה. AP Alastair Grant, AP
המרו את פיה. המלכה אליזבת/AP, AP Alastair Grant

לפני יומיים פרסם אתר הרכילות האמריקאי TMZ תמונות של הנסיך הארי בעירום מלא, אשר לפי הדיווח צולמו במהלך סוף השבוע האחרון, עת שהה הנסיך עם חבריו בסוויטה במלון בלאס וגאס שבארצות הברית. על פי הדיווח באתר, הנסיך וחבריו פשטו את בגדיהם במסגרת משחק ביליארד חושפני. הארי, כך דווח, "ירד לבר של המלון ופגש חבורה של בחורות לוהטות", אותן הזמין לסוויטת ה-VIP שלו. ראוי לציין שאותו "הסאן", שפרסם היום את התמונות המקוריות, פרסם אתמול בשער הגרסה המודפסת שלו תמונה "מתחזה", המציגה את כתב וכתבת הצהובון כאילו הם הנסיך הארי ובת לוויתו בחדר המלון, בתמונה זהה.

באחת התמונות, נראה הנסיך כשהוא עירום כביום היוולדו, מסתיר בשתי ידיו את איבר מינו, ובחורה – עירומה גם היא – נצמדת אל גבו. בתמונה אחרת, נראה הארי נצמד אל גבה של אחת הצעירות, כשישבנו חשוף לעדשת המצלמה. עם זאת, בדיווח האתר לא נאמר מי הן הנשים שלקחו חלק בהשתובבות. גורם במשפחת המלוכה אמר בתגובה לאתר: "אין לנו שום תגובה לתמונות בזמן זה".

רק לפני שבוע דווח כי הארי החל לצאת עם פיפה מידלטון, אחותה של גיסתו, הדוכסית קייט מידלטון. "הוא תמיד רצה את פיפה", סיפר מקור בבית המלוכה. "אבל עם הזמן התשוקה שלו אליה גדלה. היא לא בטוחה מה לעשות עם זה. היא מחבבת את הארי מאוד, אבל מתקשה להאמין שגברים אוהבים אותה בזכות עצמה - אפילו הארי".

לקריאה נוספת
הנסיך עירום: תמונות חושפניות של הארי מלאס וגאס
דיווח: הנסיך הארי ופיפה מידלטון ביחד
קופץ מהבמה, מחלק שו?טים: כוכב החתונה, הארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully