וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 קטינים נעצרו בחשד להשלכת בקבוק התבערה ליד בת עין

יהושע בריינר

26.8.2012 / 17:48

בני 12 ו-13 נעצרו בצהריים בחשד למעורבות במעשה, בו נפצעו שישה פלסטינים, ואחד מהם כבר הובא להארכת מעצרו. עמותת חננו: "מעריכים שגם הפעם תסתיים הפרשה בקול ענות חלושה"

שלושה קטינים בגילאי 12-13 נעצרו בצהריים (ראשון) על ידי המשטרה בחשד למעורבות ביידוי בקבוק התבערה לעבר המונית הפלסטינית לפני כשבוע וחצי סמוך ליישוב בת עין שבאזור גוש עציון, שגרם לפציעתם של שישה בני אדם. אחד מהנערים הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים והשניים האחרים נחקרים בשעה זו.

עו"ד דוד הלוי מעמותת חננו, המייצג את אחד מהעצורים מטעם העמותה, מסר כי "בחודשים האחרונים היינו עדים לעשרות מעצרים וחקירות שהסתיימו ללא כלום, תוך הפרת תנאי המעצר של העצורים. אנחנו מקווים שהמשטרה תשכיל הפעם לשמור על זכויות העצורים ומעריכים שגם הפעם תסתיים הפרשה בקול ענות חלושה". הוא הוסיף כי העצור "מכחיש את כל ההאשמות המיוחסות לו".

יממה לאחר השלכת בקבוק התבערה קיימו רכזי שב"כ מהמחלקה היהודית שיחות אזהרה לשישה פעילי ימין בבת עין. במהלך הלילה הגיעו כוחות המשטרה ביחד עם אנשי המחלקה היהודית אל בתיהם של מספר פעילים בבת עין, והזהירו אותם: "אנו עוקבים אחריכם ויודעים מה אתם עושים". עם סיום השיחות עזבו כוחות המשטרה והשב"כ את ההתנחלות מבלי לבצע מעצרים. בין היתר, שוחחו אנשי השב"כ גם שלושת הקטינים שנעצרו היום.

"ציבור חף מפשע עד שתוכח אשמתו"

בעקבות השיחות, התייעצו פעילי הימין, כולם בין הגילאים 14 ל-18, עם עורכי דין של עמותת חוננו. מהעמותה נמסר אז בתגובה: "אנחנו רגילים לעבוד במקרים עם ראיות כאלה או אחרות הקושרות את הנאשם לביצוע המעשה. כשם שעל פי חוק אדם הנו חף מפשע עד שתוכח אשמתו - כך ציבור חף מפשע עד שתוכח אשמתו".

גורמים בימין הביעו ביקורת על השיחות ואמרו כי "כשיהודים חוטפים בקבוקי תבערה על הכבישים זה עניין של יום ביומו. לא ראינו את מערכת הביטחון פועלת באותה צורה כאשר מנסים לרצוח יהודים באיו"ש, אולם כאשר קיים רק חשד שבוצעה פעולה כנגד ערבים, המערכת פועלת בנחישות וביעילות החל מראש הממשלה ועד לחייל האחרון".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הדגיש למחרת המעשה בפני יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה, סלאם פיאד, כי הוא רואה את האירוע בחומרה. שליחו המיוחד של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, שוחח בטלפון עם ראש צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת, והדגיש בשמו של נתניהו כי "כוחות הביטחון עושים מאמצים נרחבים לאתר את האחראים כדי להביא אותם לדין". עוד מסר כי נתניהו "יעקוב אחרי הטיפול הרפואי שמקבלים הפצועים בישראל", והציע כל עזרה נוספת שתידרש. נתניהו פרסם שעות ספורות לאחר האירוע הודעת גינוי חריפה בה הדגיש כי הנחה את שב"כ לפעול בנחישות לתפיסת מבצעי הפיגוע. "נעשה הכול לתפוס את האחראים ולהביא אותם לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully