וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגוש עציון מגנים תקיפת הפלסטינים: "זו לא דרכנו"

יהושע בריינר

17.8.2012 / 2:49

בעקבות האירוע שבו הושלכו בקבוקי תבערה אל מונית ו-6 פלסטינים נפצעו, אשר נחשד כטרור יהודי, תושבי האזור מתנערים מהאלימות. "אירוע מזעזע שאינו מתאים לרוח של גוש עציון"

בגוש עציון מיהרו אמש (חמישי) לגנות את האירוע בו נפגעו שישה פלסטינים, שניים מהם באורח קשה, לאחר שבקבוק תבערה הושלך אל עבר מונית סמוך להתנחלות בת עין. על אף שעדיין לא ברור אם אכן מדובר בטרור יהודי, החשד שעלה מיד במערכת הביטחון הוא באפשרות שמשליכי הבקבוקים הגיעו מכיוון בת עין, הנחשבת לאחת ההתנחלויות הימניות והניציות יותר ביהודה ושומרון.

בהתנחלות כפר עציון, הסמוכה לבת עין ולמקום האירוע, יצאו נגד המפגעים. "זהו אירוע מזעזע ביותר שאינו מתאים לרוח של גוש עציון", אמר אמיתי פורת, תושב כפר עציון. "מי שעשה את זה הוא פושע, ואני מקווה שייתפס וייענש". על החשד כי הפיגוע יצא מבת עין, העדיף פורת להמתין עד לחקירת המשטרה. "נכון שיש אנשים בעלי דעות קיצוניות בבת עין, אבל אין לי ספק שמרבית התושבים שם מסתייגים ומתנגדים בכל תוקף למעשים האלה. אירוע כזה הוא בפירוש לא דרכנו. אם אכן הוא יצא מקרבנו, מוטלת עלינו אחריות להקיא את האנשים הללו מתוכנו. זו בוודאי לא הדרך היהודית שהיינו רוצים לראות פה".

רבים בגוש עציון רואים בבת עין ילד חורג לאידיאולוגיה של יתר היישובים באזור. כך למשל, ראש המועצה לשעבר, שאול גולדשטיין, הותקף בעבר לאחר שהתנגד לבנייה בלתי חוקית שבוצעה במקום, והוא אף הוגדר אויב ההתיישבות. ראש המועצה החדש, דוידי פרל, אמר אמש בעקבות האירוע: "אנו מגנים כל טרור, בין אם הוא מבוצע כנגד יהודים או כנגד ערבים. אלימות איננה דרכנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם יש כמה קיצוניים, היישוב לא צריך להיות אשם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד ליתר היישובים בגוש עציון, הנחשבים למתונים יותר מבחינה פוליטית, במערכת הביטחון מייחסים לתושבי בת עין אידיאולוגיה ימנית קיצונית. גם העובדה כי מההתנחלות יצאה מחתרת יהודית שניסתה לבצע פיגוע נגד פלסטינים בתחילת האינתיפאדה השנייה לא הוסיפה למוניטין של ההתנחלות, ובשנים האחרונות נחקרו מספר צעירים מהמקום בחשד לביצוע פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים. הדברים באו בין היתר על רקע פיגוע הדקירה שבוצע ביישוב ב-2009, בו נרצח הנער שלמה נתיב ,וכן על רקע מספר פינויים שהיו במקום.

בעקבות הדברים, בשנים האחרונות קיימו אנשי גוש עציון שיחות רבות עם רבני היישוב בניסיון למתן את הנוער במקום. "הסטיגמה עלינו היא שלילית אך לא בצדק", אמר אחד מתושבי ההתנחלות לוואלה! חדשות. "כן, אנחנו מאמינים בעבודה עברית וכן אנחנו לא מתביישים לומר שאנחנו בעלי הבית על ארץ ישראל, אבל התדמית השלילית שהתקשורת מדביקה לנו איננה צודקת או מוצדקת. יש כאן אנשים שומרי חוק, המשרתים במילואים ואם יש כמה קיצוניים, היישוב לא צריך להיות אשם". עם זאת, התושב סירב לגנות את האירוע הערב. "כל הגינויים האלה לא תורמים דבר לאיש. עוד לא יודעים מי אחראי לאירוע אז את מי אגנה בדיוק?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully