וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ הזהיר פעילי ימין בבת עין: "עוקבים אחריכם"

בעקבות השלכת בקבוק תבערה לעבר מונית פלסטינית שהביאה לפציעתם של שישה, ככל הנראה בידי יהודים, קיימו רכזי השב”כ שיחות אזהרה לשישה פעילים: ”אנחנו יודעים מה אתם עושים"

רכזי שב"כ מהמחלקה היהודית קיימו הלילה (שישי) שיחות אזהרה לשישה פעילי ימין בבת עין, על רקע הפיגוע אתמול בו נפצעו שישה פלסטינים מבקבוק תבערה שהושלך לעבר מונית בה נסעו בסמוך להתנחלות. במהלך הלילה הגיעו כוחות המשטרה ביחד עם אנשי המחלקה היהודית אל בתיהם של מספר פעילים בבת עין, והזהירו אותם: "אנו עוקבים אחריכם ויודעים מה אתם עושים".

עוד בנושא:
בקבוק תבערה הושלך על מונית פלסטינית; שישה נפצעו
בגוש עציון מגנים תקיפת הפלסטינים: "זו לא דרכנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכזי שב"כ קיימו שיחות אזהרה לשישי פעילי ימין בבת עין על רקע השלכת בקבוק התבערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם סיום השיחות עזבו כוחות המשטרה והשב"כ את ההתנחלות מבלי לבצע מעצרים. גורמים בימין הביעו ביקורת על השיחות ואמרו כי "כשיהודים חוטפים בקבוקי תבערה על הכבישים זה עניין של יום ביומו. לא ראינו את מערכת הביטחון פועלת באותה צורה כאשר מנסים לרצוח יהודים באיו"ש, אולם כאשר קיים רק חשד שבוצעה פעולה כנגד ערבים, המערכת פועלת בנחישות וביעילות החל מראש הממשלה ועד לחייל האחרון".

בעקבות השיחות, התייעצו פעילי הימין, כולם בין הגילאים 14 ל-18, עם עורכי דין של עמותת חוננו. מהעמותה נמסר בתגובה: "אנחנו רגילים לעבוד במקרים עם ראיות כאלה או אחרות הקושרות את הנאשם לביצוע המעשה. כשם שעל פי חוק אדם הנו חף מפשע עד שותכח אשמתו - כף ציבור חף מפשע עד שתוכח אשמתו".

"נמצה את הדין עם מבצעי פשע חמור זה"

במקביל, התקיימה בירושלים הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות פיקוד מחוז ירושלים וגורמי ביטחון, לרגל יום השישי האחרון של הרמדאן. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, אמר כי "הפגיעה במשפחה הפלסטינית ליד בת עין היא אירוע קשה וחמור. הנחיתי את מפקד מחוז ש"י, ניצב עמוס יעקב, לעשות את כל הנדרש יחד עם גורמי המודיעין והביטחון על מנת לשים יד בהקדם על מבצעי פשע חמור זה ולמצות עמם את הדין". עוד הוסיף המפכ"ל כי "לא ניתן לעבריינים קיצוניים לשבש ולהצית את שגרת החיים ברחבי הארץ ובדגש על האזורים בהם האיזון ומרקם החיים רגישים במיוחד. כל זאת על רקע תקופה רגישה זו של חגים מוסלמיים וחגי תשרי אשר בפתח".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הדגיש אתמול בפני יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה, סלאם פיאד, כי הוא רואה את האירוע בחומרה. שליחו המיוחד של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, שוחח בטלפון עם ראש צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת, והדגיש בשמו של נתניהו כי "כוחות הביטחון עושים מאמצים נרחבים לאתר את האחראים כדי להביא אותם לדין". עוד מסר כי נתניהו "יעקוב אחרי הטיפול הרפואי שמקבלים הפצועים בישראל", והציע כל עזרה נוספת שתידרש. נתניהו פרסם שעות ספורות לאחר האירוע הודעת גינוי חריפה בה הדגיש כי הנחה את שב"כ לפעול בנחישות לתפיסת מבצעי הפיגוע. "נעשה הכול לתפוס את האחראים ולהביא אותם לדין".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully