וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר סורי: "נשמיד את מתקני הגרעין של ישראל"

ניר יהב

23.8.2012 / 19:49

בהג'ת סלימאן אמר למשלחת של אישים ירדנים תומכי אסד כי במקרה של מתקפה על ארצו, תגובת הנגד תביא ל"תחילת הסוף של הפרויקט הישראלי". לדבריו, "לא נצטרך יותר מ-20 טילים"

שגריר סוריה בירדן, בהג'ת סלימאן, הבהיר היום (חמישי) כי אם תותקף על ידי ישראל, תהיה סוריה מסוגלת להשמיד את מתקני הגרעין בישראל באמצעות 20 טילים בלבד – זאת למרות האבידות הקשות שייגרמו לארצו. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, סלימאן אמר את הדברים למשלחת של 50 אישים ירדנים שתומכים במשטרו של הנשיא, בשאר אסד.

מספר אתרים ערביים דיווחו בהרחבה על הפגישה, שנערכה במטה השגרירות הסורית בעמאן, וציטטו מתוכה דברים שאמר השגריר סלימאן, הנחשב לאחד מתומכיו המרכזיים של הנשיא אסד. על פי הדיווח, סלימאן הדגיש כי סוריה לא תשב בחיבוק ידיים אם תותקף באופן ישיר על ידי ישראל.

"'ציר ההתנגדות וההימנעות', שבראשו עומדת סוריה, מחזיק בנשק אסטרטגי ומדויק מאוד המסוגל לפגוע בכל מקום בישראל", ציין. "החל במתקן הגרעיני בדימונה, עבור בשבע תחנות הכוח הגרעיניות, במפעל הכימי ליד חיפה, בנמלים ובמחסני הדלק ליד תל אביב. לשם כך לא נצטרך יותר מ-20 טילים".

"לא תעזור לישראל שום 'כיפת ברזל'"

לדבריו, הטילים שסוריה תשגר לישראל במקרה של מתקפה ישראלית לא יביאו ל-250 הרוגים "כמו שמתפארים בכירים ישראלים, אלא עשרות אלפי הרוגים ישראלים ולתחילת הסוף של הפרויקט הישראלי. במקרה הזה לא תעזור לה שום 'כיפת ברזל'. מי שלא מאמין לי, שייזכר במלחמת לבנון השנייה, שהייתה חזרה קטנה למה שיכול לקרות לישראל במלחמה עתידית".

סלימאן אמר בנוסף לחברי המשלחת כי ארה"ב, ישראל וערב הסעודית עומדות מאחורי המזימה נגד ארצו, ולטענתו העם הסורי מסוגל "בסיוע ידידותיו רוסיה, סין ואירן, לנצח במלחמה הזו". עוד האשים את ראש ממשלת סוריה לשעבר, ריאד חג'אב, בעריקה לשורות המורדים בתמורה ל-20 מיליון דולר.

רשת אל-ערביה דיווחה כי 144 בני אדם נהרגו היום בסוריה בעימותים בין מתנגדי המשטר בדמשק לבין כוחות הצבא הנאמנים לבשאר אסד. פעילי זכויות אדם בסוריה דיווחו כי צבא אסד כיתר שכונות בדמשק הבירה והפגיז אותן, במטרה לחסל את מעוזי המורדים באסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully