וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש ממשלת סוריה רומז: אסד עשוי לשקול לפרוש

ניר יהב

21.8.2012 / 20:12

במסיבת עיתונאים במוסקבה, סגן ראש ממשלת סוריה לענייני כלכלה, קדרי ג'מיל, אמר כי אין מניעה שאסד יהיה מוכן להתפטר בשלב מסוים ובמסגרת דיאלוג עם האופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

לראשונה מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה לפני כשנה וחצי, ההנהגה בדמשק מאותתת בפומבי - גם אם בלשון מתפתלת ומסובכת - כי היא מוכנה לדון באפשרות שהנשיא, בשאר אסד, יעביר את השלטון לידיים אחרות. סגן ראש ממשלת סוריה לענייני כלכלה, קדרי ג'מיל, אמר היום (שלישי) במוסקבה כי דמשק מוכנה לשקול אפשרות שכזו, אך הדגיש כי דבר כזה חייב להיעשות במסגרת דו-שיח עם האופוזיציה.

אובמה: הקו האדום להתערבות בסוריה - שינוע נשק כימי

סגן ראש ממשלת סוריה, קדרי ג'מיל, במסיבת עיתונאים במוסקבה. 21 באוגוסט 2012. רויטרס
סגן ראש ממשלת סוריה, קדרי ג'מיל, היום במוסקבה/רויטרס

במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר ג'מיל כי "במהלך משא ומתן שיתנהל בין הצדדים, ניתן לבחון את כל הסוגיות. אנו מוכנים אפילו לבחון את סוגיית התפטרותו של אסד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

האופוזיציה הסורית מסרבת למו"מ ללא תנאים מוקדמים

ואולם, ג'מיל הבהיר כי התנאי המקדים של האופוזיציה -לפיו על אסד לפרוש מתפקידו עוד טרם החלו המגעים בין הצדדים - "פירושו פיצוץ המגעים עוד בטרם החלו". יצוין כי האופוזיציה הסורית, ובמיוחד ראשי "הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת שלה, מסרבת בתוקף לשאת ולתת עם המשטר הסורי.

לא ברור אם הדברים נאמרו על דעתו של הנשיא אסד ומה משמעותם, ובייחוד לא ברור אם כוונתו לפרישה קרובה של הנשיא מתפקידו או להעברה הדרגתית של השלטון בעתיד. זו הפעם השנייה שבה סגן ראש ממשלת סוריה מגיע למוסקבה בשבועיים האחרונים, ובמהלך ביקורים אלה הוא מנהל מגעים עם ההנהגה הרוסית כדי למצוא פתרון למשבר בסוריה. במקביל, היועצת המדינית של אסד, בותיינה שעבאן, באה למשרד החוץ בבייג'ינג מסיבות דומות.

לקריאה נוספת
"קמרון ואובמה יוזמים: אסד יפרוש מתפקידו ולא יועמד לדין"
שליח האו"ם החדש אמר שאסד "עדיין לא גמור" ועורר מהומה

לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully