וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם: "לא סופו של אסד"; המורדים: "שיתנצל"

ניר יהב

20.8.2012 / 0:03

המורדים באסד זעמו על שליח האו"ם החדש לסוריה, איברהימי, שלפי כלי תקשורת ערביים אמר כי עוד מוקדם לדון בהדחת הנשיא: "זלזול בעם הסורי". איברהימי הכחיש את הדיווחים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צפו במשקיפי האו"ם עוזבים את סוריה:

שליח האו"ם החדש לסוריה, אל-אחדר איברהימי, שהחליף בתפקיד את השליח הקודם קופי אנאן, מתחיל ברגל שמאל: האופוזיציה הסורית דורשת מברהימי להתנצל, לאחר שכלי תקשורת ערביים דיווחו כי הדיפלומט האלג'יראי אמר כי "מוקדם עדיין לדבר על התפטרות של הנשיא בשאר אסד". המועצה הלאומית הסורית – הגוף המאגד תחתיו את רוב ארגוני האופוזיציה – הודיעה כי ההתבטאות מהווה "זלזול בזכותו של העם הסורי לקבוע את גורלו". איברהימי הכחיש כי אמר את הדברים.

"העם הסורי המורד קיבל בהלם מעורב בבוז את דבריו של לחדר ברהימי, לפיהם הוא סבור כי עדיין לא הגיע הזמן שבשאר אסד יפרוש מתפקידו", נמסר בהודעת המועצה הלאומית הסורית. אנשי המועצה קראו לשליח הבינלאומי – "אשר מינויו והגדרת תפקידו נקבעו מבלי להתייעץ עם אף סורי, להתנצל בפני העם על העמדה הזו". המורדים מסרו כי העם הסורי בלבד רשאי לקבוע מי ינהיג אותו.

105 הרוגים היום ברחבי סוריה

למרות אירועי עיד אל-פיטר – החג המציין את תום חודש הרמדאן – מניין ההרוגים בסוריה ממשיך לעלות. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח אמש (ראשון) כי במהלך היום נהרגו 105 בני אדם ברחבי המדינה השסועה, רובם במחוזות דרעא ודיר א-זור. כוחות המורדים במשטר בדמשק ניהלו חילופי אש עם צבא סוריה, הנאמן לשלטון אסד. הרשתות "אל-ערביה" ו"אל-ג'זירה" דיווחו כי אחמד סריר, בכיר ביטחוני בדרעא, נהרג מאש המורדים, אולם מהר מאוד הכחישה הטלוויזיה הסורית את הדיווח, וסריר אף התראיין ואמר: "נטהר את סוריה מהטרוריסטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אסד התפלל במסגד בדמשק - א-שרע לא נראה עמו. רויטרס
למרות החג, ההרג נמשך. אסד בתפילת עיד אל-פיטר/רויטרס

גורלו של סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע, עדיין לא ברור. ביום שבת דווח כי א-שרע ניסה לערוק, אולם הוא ככל הנראה נכשל בניסיון זה. עד כה, לא ברור היכן הוא נמצא ואם אכן התכוון לערוק לירדן השכנה. אחד ממפקדי השטח בקרב המורדים הסורים, חאלד אל-חלף, אמר בראיון כי א-שרע ערק לפני שבוע והוא נמצא כעת במקום בטוח. "בקרוב תשמעו חדשות שמחות לגביו", הוסיף. הוא טען בנוסף כי מאהר אסד, אחיו של הנשיא, נפצע באורח קשה בפיצוץ שאירע לפני כחודש בדמשק וכי הוא במצב של "מוות קליני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully