וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית החירום של ארה"ב לאבטחת הנשק הכימי בסוריה

אחרי שאובמה הזהיר את אסד, ה”לוס אנג’לס טיימס” חושף את תכנית הפנטגון לתקיפה אווירית של מאגרי הנשק כך שלא יזהמו את הסביבה. המל”טים כבר באוויר, הקומנדו מחכה לפקודה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

גורמים בוושינגטון אומרים כי הפנטגון הכין תכנית מפורטת לאבטחת חירום של מאגרי הנשק הכימי בסוריה, ושוקל אפשרות להשמידם מהאוויר באמצעות נשק מדויק. לפי ה"לוס אנג'לס טיימס", במסגרת התכנית, שאינה כוללת לוח זמנים, צוותי קומנדו יונחתו בסוריה כדי להשגיח מקרוב על מאגרי הנשק, רובם מרוכזים בבונקרים ליד הערים חלב, חומס וחמה ולטקיה. לפי מומחים, צבא סוריה מחזיק בגז VX, גז סארין וגז חרדל.

את ראשי הקרב הכימיים ניתן להרכיב על גבי פצצות מצרר, טילים בליסטים ורקטות לטווח ארוך. צבא סוריה חמוש בטילי סקאד, שאינם מדויקים במיוחד, אך השימוש בהם עלול - לדברי מומחים, לעורר בהלה ושמועות, שהשלכותיהן עשויות להיות חמורות יותר מהשימוש בנשק עצמו.

אובמה: הקו האדום מבחינתנו - כשאסד ישנע את הנשק הכימי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיל סקאד של צבא סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי גורמים רשמיים ששוחחו עם "לוס אנג'לס טיימס", אבטחת מצבורי הנשק עשויה לכלול את השמדתם, תוך זהירות מרבית כדי להימנע מפגיעה בסביבה. אחד מהגורמים אמר כי ארה"ב גבר "משגיחה מרחוק" על אתרי האחסון באמצעות מטוס בלא-טייס ובאמצעות לווייני תצפית .

במערב מביעים חשש הולך וגובר כי עם התמוטטות המשטר בדמשק, הנשק הכימי של צבא סוריה יפול לידי ארגוני טרור קיצוניים הפועלים בשטחה, בהם אל-קאעדה וחיזבאללה, או לידי "הצבא הסורי החופשי" - הזרוע המזוינת של האופוזיציה". הנשיא, ברק אובמה, הזהיר השבוע את המשטר בדמשק – ובייחוד ואת הנשיא בשאר אסד - כי אם ייעשה בסוריה שימוש בנשק כימי, תהיה זו "חציה של קו אדום". לדברי אובמה, במקרה זה ארה"ב עשויה לפעול צבאית במדינה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully