וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית: אסד פושע, לא ננהל כל משא ומתן

ניר יהב

22.8.2012 / 0:05

רמיזתו של סגן ר”מ סוריה, לפיה אסד עשוי לשקול לפרוש בעתיד, התקבלה בכעס בקרב מתנגדיו. ”זה ניסיון למשוך זמן”, אמר חבר המועצה הלאומית, בורהאן רליון

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

חבר המועצה הלאומית הסורית, בורהאן רליון, הנחשב לאחד מבכירי האופוזיציה הסורית, הגיב אמש (שלישי) בזלזול לדבריו של סגן ראש הממשלה הסורי, קדרי ג'מיל, שרמז מוקדם יותר כי דמשק מוכנה לשאת ולתת על חילופי שלטון בסוריה. רליון, לשעבר ראש המועצה, טען כי אין שום מקום לדיאלוג עם הנשיא בשאר אסד. "העם הסורי רואה בו פושע", אמר, "אם הממשלה רוצה להציל את המדינה, יש להתייחס אליו ככזה. הרי דיאלוג עם האופוזיציה הוא בסך הכול הדרך של המשטר למשוך עוד זמן. יש לעצור אותו".

מוקדם יותר אמר ג'מיל במסיבת עיתונאים במוסקבה כי "במהלך משא ומתן שיתנהל בין הצדדים, ניתן לבחון את כל הסוגיות. אנו מוכנים אפילו לבחון את סוגיית התפטרותו של אסד". ג'מיל הבהיר כי התנאי המקדים של האופוזיציה - לפיו על אסד לפרוש מתפקידו, עוד טרם החלו המגעים בין הצדדים - "פירושו פיצוץ המגעים עוד בטרם החלו". ג'מיל הוסיף כי התערבות צבאית חיצונית בסוריה "בלתי אפשרית", כיוון שהיא תוביל לעימותים מעבר לגבולות המדינה.

בורהאן רליון, ראש "המועצה הסורית הלאומית", ארגון גג של האופוזיציה בסוריה, במסיבת עיתונאים בניו יורק, 30 בינואר 2012. רויטרס
"המשטר מנסה למשוך זמן". רליון/רויטרס

בתוך כך, דיווחו גורמי אופוזיציה כי חיל האוויר הסורי פרס מחדש 30 מטוסי קרב מסוג סוחוי סמוך לערים בהן נערכים קרבות בין הצבא למורדים, בצפון סוריה ובמזרחה. על פי הדיווח, המטוסים, מתוצרת סוריה, טסו שלשום מבסיסי חיל האוויר בדומייר ומבסיסים מצפון וממזרח לדמשק לבסיסים בחמה ובדיר א-זור.

במקביל, דיווחו עדי ראייה ופעילי אופוזיציה כי 20 בני אדם נהרגו בפשיטה של חיילי צבא סוריה, מגובים בטנקים, לפרבר סמוך לבירה דמשק. עדי הראייה והפעילים סיפרו כי החיילים פשטו על הפרבר מואדמיה, שרפו חנויות ובתים ואחר כך נסוגו מהעיר.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד על ההתפתחויות בסוריה
סגן ראש ממשלת סוריה רומז: אסד עשוי לשקול לפרוש
כתבת יפנית נהרגה בסוריה: "נורתה על ידי הצבא"
אובמה: הקו האדום לפעולה בסוריה - שינוע נשק כימי

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully