וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת יפנית נהרגה בסוריה: "נורתה על ידי הצבא"

ניר יהב ורויטרס

21.8.2012 / 11:33

מיקה ימאמוטו, שסיקרה עימותים ברחבי העולם, נורתה כשסיירה בחלב עם המורדים. השלטון ממשיך להכחיש דיווחים על עריקת א-שרע ומות מאהר אסד - אך לא מפרסם תמונות עדכניות שלהם

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שעלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

עוד עיתונאית עתירת הישגים מוצאת את מותה בתופת הסורית: מיקה ימאמוטו, כתבת סוכנות הידיעות היפנית העצמאית "ג'פאן פרס", נהרגה אמש (שני) במהלך חילופי אש בין נאמני נשיא סוריה בשאר אסד למורדים בעיר חלב, והפכה ליפנית הראשונה שנהרגת בסכסוך בן 17 החודשים, שכבר גבה קרוב ל-20 אלף קורבנות.

במשרד החוץ בטוקיו אישרו כי ימאמוטו בת ה-45, שזכתה בעבר בפרסים על עבודתה בסיקור אזורי עימות ברחבי העולם, בין היתר בעירק ובאפגניסטן, נפצעה אנושות במהלך סיור שערכה בעיר עם אנשי מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי", ובהמשך מתה מפצעיה. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי התקרית המדוברת התרחשה ברובע סולימנייה בעיר, שם ניטשים קרבות עזים בין הממשלה למורדים בימים האחרונים.

בשנה שעברה: העיתונאית הוותיקה מארי קולווין נהרגה בסוריה

כוחות של מחתרת "הצבא הסורי החופשי" בעיר חלב, סוריה, אוגוסט 2012. רויטרס
כוחות של "הצבא הסורי החופשי" מסיירים בחלב, השבוע/רויטרס

עמיתה של ימאמוטו שסייר יחד עמה בעיר, קזוטאקה סאטו, סיפר בראיון לתוכנית חדשות ביפן כי נראה שהיא נורתה בידי כוחות הממשלה. "ראינו קבוצת אנשים בבגדי השוואה מתקרבת אלינו", סיפר. "נראה שהם היו חיילים של השלטון. הם החלו לירות באופן אקראי. הם היו במרחק 20-30 מטרים מאיתנו, אולי אף קרוב יותר". פעילים מקומיים העלו לאתר יוטיוב סרטון וידאו בו נראית גופתה של העיתונאית.

לטענת ארגון זכויות האדם, במקביל למותה של ימאמוטו, נעלמו בחלב עוד שלושה עיתונאים זרים: כתבת לבנונית, כתב טורקי וכתב נוסף ממדינה ערבית לא ידועה. לדיווח אין אישור נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

א-שרע מסתתר בדרעא?

על רקע המשך האירועים והקרבות בסוריה, נמשכת גם העמימות בעניין גורלם של בכירים שונים בממשל הסורי. מספר ימים לאחר הדיווחים על נסיון עריקה של סגן הנשיא פארוק א-שרע, עדיין לא ברור היכן הוא נמצא והאם הוא הצליח לערוק. המשטר הסורי אמנם הכחיש בתוקף את דבר עריקתו ומלשכתו אף נמסר בשבת כי הוא "עובד כרגיל בדמשק", אלא שלמרות זאת המשטר טרם מסר לפרסום תמונות או קטעי וידאו עדכניים שלו כדי להזים את השמועות. בחודשים האחרונים נוהג המשטר להציג קטעי וידאו עדכניים של בכירים במשטר, לאחר שנפוצות שמועות שערקו או מתו.

במקביל, ממשיכים גורמי אופוזיציה להתעקש כי א-שרע, יליד העיר דרעא שבדרום המדינה, מתחבא במקום בטוח במחוז הדרומי הסמוך לגבול ירדן. באופוזיציה טוענים כי העובדה שא-שרע לא הופיע לצד הנשיא בשאר אסד בתפילת עיד אל-פיטר במסגד בדמשק מעידה יותר מכל על כך שערק לשורות האופוזיציה. בכיר באופוזיציה אף טען אתמול כי א-שרע ערק כבר לפני כשבוע והוא מתחבא באזור דרעא.

תצלום ארכיון של סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע. רויטרס
נראה לאחרונה בחודש שעבר. א-שרע/רויטרס

גם ירדן הודיעה כי אין לה מושג היכן נמצא סגן נשיא סוריה והוסיפה כי הוא לא נכנס לשטחה, בניגוד לכמה דיווחים מהימים האחרונים. דובר ממשלת ירדן, סמיח מעאיטה, מסר: "אין לנו כל קשר לפארוק א-שרע. זה עניין סורי פנימי. פארוק א-שרע לא נכנס לשטח ירדן. אין לנו כל קשר לדיווחים על עריקתו או לבריחתו". הפעם האחרונה שבה הופיעה פארוק א-שרע בפומבי הייתה בהלווית ראשי הצמרת הביטחונית הסורית שנהרגו בפעולת חיסול בדמשק לפני כחודש.

במקביל, נמשכת האי-וודאות סביב גורלו של מאהר אסד, אחיו של הנשיא ומפקד דיביזיה 4 של "משמר הרפובליקה". לאחר שהצטברו מספר דיווחים לפיהם הוא נפצע באותו פיגוע בישיבת הצמרת הבטחונית, כעת נפוצה שמועה חדשה שלפיה הוא מת. אתמול דיווחו גורמי אופוזיציה על בכיר צבאי סורי שמת במוסקבה בירת רוסיה וגופתו הועברה לדמשק. מהר מאד נטען כי אותו בכיר הוא מאהר אסד - אולם המשטר הכחיש זאת בתוקף. עם זאת, בדומה למקרה פארוק א-שרע, תמונה עדכנית של מאהר אסד לא הופצה מאז הפיצוץ בדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully