וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיתונאית האמריקאית נהרגה כשאספה את נעליה"

ה"סאנדיי טיימס" חושף פרטים נוספים על מות העיתונאים בשבוע שעבר: הם ניסו לאסוף את נעליהם כדי שיוכלו לברוח מהבניין המופגז. בינתיים, אובדת התקווה לחילוץ הפצועים שנותרו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

העיתון "סאנדיי טיימס" פרסם אתמול (ראשון) פרטים נוספים על השעות האחרונות בחייה של העיתונאית האמריקאית מארי קולווין, שנהרגה מהפצצות הצבא הסורי, שבוע שעבר בעיר חומס. מהדיווחים עולה כי קולווין נהרגה בעת שניסתה להגיע לנעליה, כדי שהיא ועמיתיה העיתונאים יוכלו להימלט מההפגזות.

מארי קולווין, כתבת "סאנדיי טיימס" שנהרגה בסוריה בחודש פברואר 2012, כפי שצולמה בכיכר תחריר בקהיר. AP
בדיוק כשהגיעה לנעליים, נפל טיל מספר מטרים בסמוך אליה, בפתח הבניין. קולווין/AP

קולווין, בת ה-56, שהתה באותו זמן עם חמישה עיתונאים אחרים בתוך בניין בעיר חומס, שהיווה מרכז תקשורת ועיתונות של כוחות המורדים ברובע באבו עאמר. בהתאם למנהג המקומי, העיתונאים חלצו את נעליהם והשאירו אותם בכניסה. כשכוחות הביטחון הסוריים החלו להפציץ את הקומות העליונות של הבניין, הייתה קולווין בקומת הקרקע. העיתונאים האחרים - בהם צלם של ה"סאנדיי טיימס", שלושה צרפתים וספרדי – כוסו באבק אך לא נפגעו.

הם עמדו לברוח מההפצצות, אך ביקשו לאסוף את נעליהם קודם לכן. על פי הדיווח, קולבין רצה לעבר החדר בו הונחו הנעליים. בדיוק כשהגיעה, נפל טיל מספר מטרים בסמוך אליה, בפתח הבניין. מהפיצוץ נהרגה קולווין והצלם הצרפתי בן ה-28 רמי אושליק. צלם ה"סאנדיי טיימס" הנוסף, פול קונרוי, נפצע מרסיסים ברגלו וביטנו, והעיתונאית הצרפתיה אדית בוויה, סבלה משברים מרובים ברגליה.

תקוות קלושות לחילוץ

גם היום, ימים לאחר ההפצצה, העיתונאים לכודים בעיר הנצורה. על פי ה"סאנדיי טיימס", בוויר וקונרוי זקוקים לטיפול רפואי דחוף, אך התקוות לחילוצם קלושות. מהדיווחים עולה כי קונרוי מסרב לעזוב ללא גופתה של קולווין, למרות הסכנה בהזדהמות של פצעיו והחמרה במצבו הרפואי. אחת הסיבות המרכזיות לכך הוא חוסר האמון הרב השורר בין כוחות ממשלת סוריה לכוחות המורדים מהאופוזיציה, המקשה על החילוץ גם בזמן הפסקת אש. עוד ניסיון סיוע נכשל לאחר ששבעה מורדים, אשר ניסו להבריח תרופות לעיתונאים הפצועים, נמצאו מתים כשידיהן כפותות.

עוד בנושא:
"שלטונות סוריה מנסים לפגוע בעיתונאים זרים"
מספרת הסיפורים שנשארה בקרב עד הרגע האחרון
הכתבת בחומס, שעות לפני שנהרגה: "אין פה רחמים"

(עדכון אחרון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully