וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל החליט: ארז וינר לא ימונה לקצין חינוך ראשי

23.8.2012 / 12:55

פרסום ראשון: עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי שהיה מעורב ב"פרשת הרפז" לא ימונה לתפקיד, ולא יקודם לדרגת תת-אלוף, זאת בניגוד לסיכום מוקדם. צה"ל: ההחלטה התקבלה בכובד ראש

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אלוף-משנה ארז וינר שהיה מעורב ב"פרשת הרפז", לא ימונה לתפקיד קצין חינוך ראשי של צה"ל – זאת בניגוד לסיכום מוקדם שהושג בין וינר לאשכנזי בזמן כהונת האחרון כרמטכ"ל.

וינר היה אחת מהדמויות המרכזיות בפרשת מסמכי הרפז ובשל התנגדות של שר הביטחון אהוד ברק והחלטת מבקר המדינה לפתוח בחקירה הוחלט בצה"ל לעכב את המינוי והעלאתו לדרגת תא"ל. ההחלטה התקבלה בהלם בסביבה הקרובה של אל"מ וינר שכן הוא ציפה שהרמטכ"ל ימתין לסוף בדיקת המבקר על מידת מעורבותו.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ הודיע היום (חמישי) כי נפתחה ההתמודדות לתפקיד קצין חינוך ראשי במקומו של תת-אלוף אלי שריימסטר. פרקליטו של וינר, עורך הדין עודד סבוראי, מסר כי "הרמטכ"ל איננו מכיר לא את פרטי טיוטת דו"ח המבקר ולא את תגובתו של אל"מ וינר שנמסרה למבקר בכתב ובעל פה. אנו מצרים על עיתוי ההחלטה, זמן קצר לפני פרסום הדו"ח הסופי ומאמינים שבתום הפרשה, ימומש קידומו של אל"מ וינר, כפי שסוכם על ידי פורום מטכ"ל ועל ידי הרמטכ"ל הקודם".

"החלטה שיוצרת רושם שלילי"

מצה"ל נמסר בתגובה כי "הרמטכ"ל, בני גנץ קבע כי אל"מ ארז וינר לא יקודם לתפקיד קצין חינוך ראשי. ההחלטה התקבלה על ידי הרמטכ"ל בכובד ראש מתוך הבנה כי התקופה הארוכה בה לא מונה מחליף לתפקיד קצין חינוך ראשי גורמת נזק לצה"ל בכלל ולחיל החינוך בפרט. תהליך בחירתו של קצין חינוך ראשי הבא יתבצע בהמשך כמקובל בצה"ל. עם סיום בדיקת המבקר ובהיעדר מניעה משפטית או אחרת יתמודד אל"מ וינר לתפקיד תא"ל אחר ועד לקבלת החלטה ישובץ לתפקיד אחר".

מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס, שחוקר את פרשת מסמכי הרפז ייחס לאל"מ וינר, עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, פעולות שונות ביניהן איסוף חומרים שליליים נגד שר הביטחון אהוד ברק ורעייתו נילי פריאל, אלוף יואב גלנט שהתמודד על תפקיד הרמטכ"ל ודמויות נוספות במערכת הביטחון. עקב כך, הוחלט לעכב את מינויו לתפקיד קצין חינוך ראשי. גורמי צבא טוענים כי המינוי הועבר להקפאה כדי לאפשר למבקר המדינה לקבל החלטה לגבי מידת מעורבותו של אל"מ וינר בפרשה.

כאמור, וינר, שעמד בקשר ישיר עם בועז הרפז לפני שנחשף והיה זה שמסר את המסמכים לידיו של גורם מחוץ למערכת הצבאית ומשם התגלגל לידי חברת החדשות של ערוץ 2. גורם המקורב לאל"מ וינר, טען כי וינר ביצע מהלך משפטי לקבל לידיו חומרים רבים מהפרשה ששופכים אור חדש. בהתאם לכך הוא קיים סדרת פגישות בחודשים האחרונים עם אנשי המבקר ונראה שהם השתכנעו לגבי התנהלותו. עם זאת, טוען הגורם כי ההחלטה לשלול ממנו את התפקיד ולהעביר אותו להתמודדות לפני החלטת המבקר בפרשה כמוה כסטירת לחי מצלצלת לקצין שכן הוא ציפה לצאת זכאי מהפרשה. "החלטה זו עשויה להשפיע על החלטת המבקר והיא מייצרת רושם שלילי מעל ראשו של הקצין", אמר הגורם.

עוד באותו נושא:
פרשנות: למה וינר מנסה לעכב את פרסום דו"ח הרפז?
בעקבות פסיקת בג"ץ: דו"ח הרפז יוגש בתחילת יולי
הפרקליט הצבאי שוקל פתיחת חקירה פלילית נגד וינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully