וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב החלל החדש של נאס"א יחקור רעשי אדמה במאדים

רק נחתה ה"קיוריוסיטי", וכבר הציגו בסוכנות החלל האמריקאית את הגשושית הבאה, "אינסייט", שמיועדת לצאת לכוכב הלכת האדמדם ב-2016 - ובמקום לסייר על פני השטח, תחפור בתוכו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

פחות משלושה שבועות חלפו מאז הצלחת המבצע המורכב של נחיתת רכב החלל "קיוריוסיטי" על פני המאדים, ובנאס"א כבר מסמנים את המטרה הבאה בחקר כוכב הלכת האדמדם: סוכנות החלל האמריקנית הודיעה אתמול (שני) כי בכוונתה לשלוח גשושית מחקר נוספת למאדים, ששמה "אינסייט" - "תובנה" בעברית - שצפויה לצאת לדרכה בשנת 2016. יחד עם ההודעה פורסמה הדמיה ממוחשבת של רכב החלל החדש.

נאס"א: רכב נוסף יישלח למאדים בשנת 2016. רויטרס
היורשת: הדמיה של "אינסייט"/רויטרס

בניגוד ל"קיוריוסיטי" ("סקרנות"), שחוקרת בעיקר את פני השטח הסלעיים של כוכב הלכת, רכב החלל החדש נועד לספק למדעני נאס"א מידע על המתחולל עמוק בתוך תוכו של המאדים. בסוכנות החלל מקווים כי הרכב, המונע באמצעות אנרגיית שמש ומצויד במקדחה המסוגלת לחפור לעמוק של כתשעה מטרים ובמד-חום משוכלל, יצליח לבחון האם מתרחשות רעידות אדמה על פני כוכב הלכת הקפוא, וכן למדוד כמה חום נפלט מליבתו.

עלותו של הפרויקט החדש נאמדת בכחצי מיליארד דולרים - כסף קטן בהשוואה למשימת ה"קיוריוסיטי" שעלותה כמעט פי שלושה. בינתיים, ממשיכים בנאס"א לעקוב באדיקות אחר פעילות ה"קיוריוסיטי" על פני המאדים. אחרי התמונות הראשונות בשחור-לבן, ואחרי תמונות הפנורמה המרשימות יותר של אזור הנחיתה, החל בימים האחרונים רכב החלל לבצע את המשימה לשמה הוא נשלח: באמצעות ירי של מטחי לייזר, בוחנת כעת מעבדת המחקר הניידת את הרכבם של הסלעים במכתש גייל הענקי בו נחתה.

כותרות אחרונות מהמאדים:
לראשונה: "קיוריוסיטי" צדה אבן באמצעות קרן לייזר
תוכנית ריאליטי חדשה מציעה כרטיס לכיוון אחד - למאדים
צפו: נחיתת ה"סקרנות" על המאדים, שלב אחר שלב

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פני השטח של מאדים, כפי שצולמו מהגשושית "קיוריוסיטי", אוגוסט 2012. רויטרס
פני השטח של המאדים, מתוך הפנורמה הצבעונית שצילמה "קיוריוסיטי"/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully