וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: "קיוריוסיטי" צדה אבן באמצעות קרן לייזר

20.8.2012 / 4:18

נאס"א דיווחה כי גשושית החלל שלה צדה על המאדים אבן שגודלה כגודל כדור טניס באמצעות שליחת קרן לייזר למרחק של כ-2.5 מטרים. מדובר כנראה בחלק של סלע וולקני חסר משמעות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בנחיית ה"קיוריוסיטי" על מאדים

כשבועיים לאחר נחיתתה על המאדים, צדה אמש (ראשון) גשושית החלל של נאס"א "קיוריוסיטי " (סקרנות) בהצלחה אבן קטנה בעזרת קרן לייזר. מדובר בניסוי ראשון מסוגו, במהלכו שלחה הגשושית קרן לייזר לאבן, שגודלה כגודל כדור טניס, אשר הייתה מונחת במרחק של כ-2.5 מטרים ממנה על הקרקע.

בהודעה שפרסמה נאס"א מחדר הבקרה במעבדה שבלוס אנג'לס, נמסר כי הצלחת הניסוי הוכיחה כי רכב החלל מסוגל להתחיל לחקור בצורה רצינית את הגיאולוגיה של כוכב הלכת האדום, במטרה לגלות האם אפשר לקיים בו חיים.

רכב החלל "קיוריוסיטי" של נאס"א צד לראשונה אבן על המאדים, אוגוסט 2012. רויטרס
אבן בגודל של כדור טניס/רויטרס

לאבן, שרוחבה כשבעה סנטימטרים וזכתה לכינוי "הכתרה", אין כמובן ערך מדעי והיא ככל הנראה חלק של סלע וולקני. הגשושית לכדה את האבן באמצעות מכשיר שנקרא "כימיה ומצלמה" ("CHEMISTRY-AND-CAMERA" או בקיצור "CHEMCAM"), אשר נועד לקחת כ-14 אלף מדידות במהלך משימת קיוריוסיטי במאדים.

המכשיר שלח 30 פולסים של קרן אינפרא אדום במשך כעשר שניות, כל פולס נשלח לנקודה קטנה בעוצמה של למעלה ממיליון וואט. הגשושית בחנה את האבן מבעד לטלסקופ והצבעים המרכיבים אותה יוכלו לאפשר למדענים להבין אילו אלמנטים אטומיים קיימים בה.

רוג'ר ווינס ממעבדת לוס אלמוס הלאומית שבניו מקסיקו, החוקר הראשי של CHEMCAM, סיפר בהתלהבות: "הצוות שלנו בוחן כעת את התוצאות בהתרגשות ובעבודה קשה. לאחר שמונה שנים של בניית המכשיר, זה זמן פירעון החובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully