וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ חשוד בשגרירות באירלנד התברר כהתרעת שווא

טל שלו

21.8.2012 / 15:09

בהלה התעוררה בעקבות מציאת החבילה בשגרירות הישראלית בדבלין, אולם כעבור זמן קצר נרגעו הרוחות - לא לפני שהוזעקו חבלנים. בניגוד לדיווחים באירלנד, השגרירות לא פונתה

בהלה התעוררה היום (שלישי) בשגרירות ישראל בדבלין בירת אירלנד, בגלל "חבילה חשודה" שנמצאה במקום. לפי דיווחי המשטרה המקומית, החבילה נמצאה מעט לפני השעה 11:00 בבוקר (שעון מקומי). דובר של המשטרה הוסיף כי צוות סילוק פצצות של הצבא הגיע לזירה, ברחוב פמברוק שברובע בלסברידג' בעיר, כדי להשתתף בחקירת האירוע.

"חפץ חשוד נמצא ויצרו עמנו קשר", הסביר הדובר - אולם לאחר זמן קצר אישרו גם במשטרה וגם במשרד החוץ הישראלי כי מדובר היה ב"התרעת שווא". בניגוד לדיווחי התקשורת באירלנד, בפועל, השגרירות לא פונתה מיושביה.

בשנה האחרונה היו מספר נסיונות לפגוע בשגרירויות ישראליות או בגורמים ישראליים ברחבי העולם - בין היתר בניו דלהי בירת הודו ובטביליסי בירת גאורגיה, בבנגקוק בירת תאילנד, בבאקו בירת אזרבייג'ן, בקניה, בקפריסין, ולאחרונה - פיגוע בו נהרגו חמישה ישראלים בבורגס שבבולגריה. בירושלים האשימו בקביעות כי אירן עומדת מאחורי הפיגועים הללו, באמצעות ארגון חיזבאללה ובאמצעות מנגנונון פיגועי-חו"ל שלה, "כוח קודס" של משמרות המהפכה.

אירלנד נחשבת לאחת המדינות העוינות ביותר לישראל בעולם, עם דעת קהל פרו-פלסטינית בולטת, ופעילויות וקריאות רבות לחרם על ישראל, במסגרת יוזמות קואליציית ארגוני ה-BDS, המקדמת חרמות תרבותיים, אקדמיים, כלכליים ונוספים על ישראל במחאה על הכיבוש. חנויות המוכרות סחורה ישראלית, כמו גם הופעות של אמנים ומרצים ישראלים, זוכות דרך קבע להתנגדות ומחאה מקומית. אפילו בטקס יום השואה הבינלאומי הרשמי שצוין במדינה בחודש שעבר, לא הוזמן נציג רשמי מטעם ישראל להשתתף באירועים. קריאות הדה-לגיטימציה לישראל הן דבר שבשגרה באירלנד.

עדכון ראשון: 14:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully