וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברבי בבית המשפט: "משתתף בצער המשפחות אבל זה לא אני"

21.8.2012 / 13:23

מעצרו של החשוד בדריסת 3 נשים בנתניה הוארך בעשרה ימים. בין היתר מייחסת לו המשטרה עבירות של הריגה, הפקרה ושיבוש הליכים. "המשטרה תחקור ותמצא את הנהג", אמר בפתח הדיון

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, שלומי גבאי; עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה היום (שלישי) להאריך בעשרה ימים את מעצרו של שושן ברבי, החשוד במעורבות בתאונת ה"פגע וברח" בנתניה. "המשטרה יודעת שלא עשיתי את זה", אמר ברבי בכניסה לבית המשפט. "אני משתתף בצער המשפחות, מאחל להם שלא ידעו עוד צער, אבל המשטרה תחקור ותמצא את הנהג ואתם עוד תראיינו אותו. ברחתי כי פחדתי, רצו לפגוע בחיים שלי. כואב לי שזה קרה באוטו שלי".

המשטרה, המייחסת לו עבירות של הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, החזקה או שימוש בסמים לצריכה עצמית, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, ביקשה להאריך את מעצרו של ברבי ב-13 ימים. במהלך הדיון, ציין נציג המשטרה כי ברבי "שלח חשוד אחר במקומו והתוודה בפניו שהוא נהג". לדבריו, מבדיקת תכנית הרמזורים עולה כי הנשים שנדרסו לא חצו את הכביש ברמזור אדום, עם זאת, ציין: "הראיות עדיין לא מגובשות לגמרי, לא מדובר בקביעה חד משמעית". הוא עוד ציין כי ברבי לא אמר בחקירה מי נהג ברכב.

"אם היינו מדברים על תאונת דרכים רגילה, בה מעורבים אנשים מהשורה, היינו מסתפקים בחקירה קצרה", הסביר נציג המשטרה. "אבל מדובר בחקירה מורכבת, שבה רבים מהמשטרה ניסו לאתר את החשוד. לא צריך להכביר מילים על התאונה ועל המסוכנות של החשוד". לדבריו, אחרי עשר דקות בלבד של חקירה אתמול, טען החשוד כי הוא לא חש בטוב והחקירה הופסקה.

שושן ברבי בהארכת מעצר ,אוגוסט 2012. דרור עינב
השוטרים סיפרו כי לאחר עשר דקות בלבד של חקירה אתמול, טען הוא טען כי לא חש בטוב והחקירה הופסקה. ברבי בבית המשפט, היום/דרור עינב

עו"ד דוד יפתח, המייצג את ברבי, אמר בדיון כי החשוד טוען שלא הוא נהג ברכב, אך הסביר כי אינו מעוניין להתייחס למי שנהג בפועל. "לחשוד יש בעיה לומר דברים שעלולים לפגוע בו ובמשפחתו", ציין. "המשטרה צריכה לחקור את זה, הוא מפחד להגיד וגם המוסר שלו לא נותן לו להגיד". לדבריו, "אם יש עדי ראייה, זה מזלו של החשוד, מפני שאז הם יגידו שלא הוא היה הנהג". עו"ד יפתח הוסיף כי מדובר במקרה מורכב. "לפי מה שטפטפו לתקשורת זה פשוט, הכל סגור, לא צריך לחקור את החשוד. אני מבקש להחזיר את העניין לפרופורציה . מדובר בתאונת דרכים וכאלה קורות לצערנו".

"כשמדובר על הפקרה, מדובר על אנשים שניתן היה להציל אותם, לא כשהאירוע מתרחש בטבורה של עיר שעוברות בה מכוניות ותוך דקות הנפגע מקבל עזרה", אמר פרקליטו של ברבי. "בנסיבות האלה, כשהחקירה כבר בעיצומה, כבר עשו את כל הבדיקות הפורנזיות, אני מבקש להסתפק במספר ימים קטן יותר".

השופטת, עינת רון, הסבירה את החלטתה ואמרה כי נראה שכפי שטענה המשטרה, ניסה ברבי לשבש את החקירה. "המשטרה אספה ראיות שקושרות לכאורה את החשוד לכל החשדות המיוחסים לו. התנהגותו של החשוד עד כה מעלה חששות כבדים באשר לשיבוש מהלכי חקירה. עוד עולה כי אף מסוכנות לא מועטה עולה מהתנהגותו של החשוד". לדבריה, בקשתה של המשטרה אכן חריגה, "אך מדובר בחקירה שאינה פשוטה . איני מקבלת את טענת בא כוחו של החשוד כי מדובר בתאונה גרידא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הוארך מעצרו של בעל המחסן בו הסתתר

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום בשישה ימים גם את מעצרו של שרון דהן, בעל המקום שבו נלכד ברבי, בחשד לסיוע לאחר מעשה. המשטרה טוענת שהיא קראה לו לבוא לפתוח את המשרד, והוא התעכב בכוונה כדי שברבי יספיק לקפוץ. לגרסתו, הוא כלל לא ידע שברבי מתחבא אצלו, ולא היה במשרד בימים האחרונים בגלל עיד אל-פיטר. השופטת אמרה בדיון: "קיים בחומר החקירה כדי לקשור את החשוד לעבירות המיוחסות לו".

מקום המסתור שבו תפסו את שושן ברבי, אוגוסט 2012. יותם רונן
המחסן באזור התעשייה בנתניה בו נתפס שושן/יותם רונן

ברבי נלכד במחסן באזור התעשייה בנתניה. לאחר שנעצר, הוא הובא לחקירה ראשונית בתחנת המרחב בכפר סבא, אך הוא סירב לשתף פעולה עם צוות החוקרים. שני בני אדם נעצרו עמו בחשד שסייעו לו להימלט מפני המשטרה.

אתמול התאפשר לחוקרים להצליב מידע שהתקבל, לפיו ברבי מסתתר במשרד ברחוב המסגר, באזור התעשייה בנתניה השייך לקרובי משפחתו. עשרות בלשים הגיעו למקום, ומצאו כי דלת המשרד הייתה נעולה. הם החלו להלום על הדלת באמצעות פטיש של 15 ק"ג. במהלך ניסיונות הפריצה, הם שמעו רעש בתוך המשרד ואז קול חבטה חזק. כשפתחו את הדלת, הם הבחינו בווילון החלון מתנופף, והניחו שקפץ מהחלון.

בזמן הזה, קפץ ברבי מחלון המשרד בקומה השנייה אל גג הברזל של מחסן, המשמש אולם אירועים, הנמצא בחלק השני של בניין המשרדים, ומשם קפץ אל תוך המחסן. בינתיים, כיתרו השוטרים את המבנה והחלו לסרוק אותו. הם הגיעו למחסן, שם מצאו את ברבי מסתתר מאחורי ציוד שהונח במקום. שוטרים שהיו במקום סיפרו כי נראה המום ומופתע.

לאחר לכידתו, נלקח ברבי לתחנת המשטרה בכפר סבא לחקירה. לאחר מעצרו, הרופא הראשי במכון לרפואה משפטית באבו כביר, פרופ' יהודה היס, הגיע לתחנת כדי לבדוק אם נפצע בעת ניסיון הבריחה או במהלך התאונה, אך הוא סירב להיבדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully