וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המעצר: "ברבי לא משתף פעולה עם חוקריו"

21.8.2012 / 10:30

החשוד בדריסת 3 נשים למוות אף סירב לעבור בדיקה רפואית לאחר שנלכד. בינתיים, מתבהרת התמונה על השתלשלות האירועים מרגע התאונה ועד ללכידתו, ובמשטרה חושדים כי קיבל סיוע

צילום: באדיבות חדשות 10, שלומי גבאי; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

שוטרי מרחב שרון במחוז מרכז, שעצרו אתמול (שני) את שושן ברבי, החשוד העיקרי בדריסה למוות והפקרה של שלוש בנות משפחה אחת בתאונת "פגע וברח" בנתניה, מנסים להבין כיצד הצליח ברבי לחמוק מידיהם במשך שלושה ימים, שבתומם נלכד במחסן באזור התעשייה בנתניה. לאחר שנעצר, הובא ברבי לחקירה ראשונית בתחנת המרחב בכפר סבא, אך הוא סירב לשתף פעולה עם צוות החוקרים. שני בני אדם נעצרו עמו בחשד שסייעו לו להימלט מפני המשטרה.

בינתיים, הולכת ומתבהרת התמונה של מה שהתרחש מאז ערב שישי בשעה 19:30, אז פגע רכב האאודי שבבעלותו של ברבי בסבטלנה יגודייב, בת 56 תושבת דימונה, בתה שושנה בת 25, וקרובת משפחתן אלכסנדרה רובינוב, בת 66 תושבת נתניה. בשעה 20:00, כחצי שעה לאחר התאונה, הגיע יוחאי גליקסמן לתחנת המשטרה בנתניה, סמוך מאוד למקום התאונה, ואמר לשוטרים כי הוא דרס מישהו. השוטרים ענו לו שבתאונה המדוברת נהרגו שלוש נשים, וגליקסמן התעלף. לאחר שהתאושש, סיפר לחוקרים שבסביבות השעה 19:40 הגיע שושן ברבי לביתו, מרחק קצר ממקום התאונה, והורה לו לקחת את האשמה עליו.

מקום המסתור שבו תפסו את שושן ברבי, אוגוסט 2012. יותם רונן
כשהשוטרים פתחו את הדלת, הם הבחינו בווילון החלון מתנופף, והניחו שקפץ מהחלון. המשרד בו הסתתר ברבי/יותם רונן

כבר באותו ערב, החלו במשטרה לחשוד שלא גליקסמן הוא שנהג ברכב, והחליטו להתמקד בבעל המכונית שפגעה בנשים – שושן ברבי. השוטרים החלו בביצוע מאות פעולות, והתקבלה החלטה "לרדת לחייו" של ברבי. קרובי משפחתו עוכבו לחקירה, בהם אביו, אביו של אשתו ניצה, ומקורבים נוספים. שוטרים אף הגיעו לבתי העסק שבבעלותו והפכו לו את הבית. לאורך כל הזמן הזה, ידעה המשטרה שככל הנראה אשתו של ברבי אינה נמצאת עמו, אך יצרו דיסאינפורמציה, לפיה חושדים שהיא נמצאת עמו, בניסיון להפעיל עליו לחץ לצאת ממסתורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מקום תפיסה של שושן ברבי באזור תעשייה נתניה, אוגוסט 2012. יותם רונן
מתחם המשרדים באזור התעשייה בנתניה/יותם רונן

במהלך המצוד המשטרתי אחר ברבי, התקבלו במוקד 100 דיווחים רבים מאזרחים שטענו כי הבחינו בו בערים שונות במדינה. כל הדיווחים אודות מיקומו של ברבי נבדקו על ידי בלשים, אך לאכזבתם, התבררו כשגויים. במקרים רבים, במהלך פעולות חקירה נגד חשודים, נוהגת המשטרה לבדוק את מיקומם באמצעות איכון הטלפון הנייד שלהם. אך במקרה זה, הניסיונות לאתר את החשוד העיקרי בפרשת הדריסה באמצעות הטלפון הסלולרי שלו כשלו, כיוון שברבי לא נשא עמו טלפון נייד בזמן שנמלט מהמשטרה. אתמול התאפשר לחוקרים להצליב מידע שהתקבל, לפיו ברבי מסתתר במשרד ברחוב המסגר, באזור התעשייה בנתניה השייך לקרובים משפחתו.

עשרות בלשים הגיעו למקום, ומצאו כי דלת המשרד הייתה נעולה. הם החלו להלום על הדלת באמצעות פטיש של 15 ק"ג. במהלך ניסיונות הפריצה, הם שמעו רעש בתוך המשרד ואז קול חבטה חזק. כשפתחו את הדלת, הם הבחינו בווילון החלון מתנופף, והניחו שקפץ מהחלון. בזמן הזה, קפץ ברבי מחלון המשרד בקומה השנייה אל גג הברזל של מחסן, המשמש אולם אירועים, הנמצא בחלק השני של בניין המשרדים, ומשם קפץ אל תוך המחסן. בינתיים, כיתרו השוטרים את המבנה והחלו לסרוק אותו. הם הגיעו למחסן, שם מצאו את ברבי מסתתר מאחורי ציוד שהונח במקום. שוטרים שהיו במקום סיפרו כי נראה המום ומופתע.

תמונות מהמקום בו נעצר ששון ברבי בנתניה. דרור עינב
ברבי קפץ, מחלון המשרד, ונמלט אל תוך מחסן/דרור עינב

לאחר לכידתו, נלקח ברבי לתחנת המשטרה בכפר סבא לחקירה. לאחר מעצרו, הרופא הראשי במכון לרפואה משפטית באבו כביר, פרופ' יהודה היס, הגיע לתחנת כדי לבדוק אם נפצע בעת ניסיון הבריחה או במהלך התאונה, אך הוא סירב להיבדק. כאמור, במשטרה חושדים שאנשים נוספים סייעו לו להסתתר, וכעת חוקרים כיוון זה. היום יובא ברבי לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה. כמו כן, צפוי היום סנגורו של גליקסמן, עו"ד בועז קניג, לערער על מעצרו, שהוארך במוצאי שבת עד ליום חמישי. על אף שבמשטרה נוטים לקבל את גרסתו של גליקסמן, הוא עדיין מוגדר חשוד במעורבות בתאונה, וכעת מנסים לקבוע באמצעות ממצאים מהרכב אם אכן היה בו בעת התאונה, או שמא מדובר באדם אחר.

במקביל, ממשיך אגף התנועה של משטרת התנועה הארצית לחקור את התאונה עצמה. מהמשטרה אומרים שעל פי החשד, ברבי נסע במהירות מופרזת, אך עדיין מנסים לקבוע אם חצה את הצומת ברמזור אדום. אתמול בצהריים בוצע שחזור נוסף של התאונה על ידי בוחני תנועה, והרמזורים בצומת נבדקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully