וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הפרקליטות תדרוש לפנות את כל תושבי מגרון

יהושע בריינר

20.8.2012 / 13:40

בתשובתה לבג"ץ צפויה הפרקליטות לדרוש לפנות את המאחז, למעט 11 מבנים, שגם בהם לא יגורו תושבים. הבתים עצמם יישארו למשך 90 ימים לבחינת האפשרות להחזיר את התושבים

פרקליטות המדינה אמורה להגיש היום (שני) עד לשעה 16:00 את עמדתה לבג"ץ בנוגע לפינוי המאחז מגרון על רקע טענות המתנחלים כי רכשו שלוש חלקות ביישוב. לוואלה! חדשות נודע כי בניגוד לעמדת ועדת השרים לענייני התיישבות, שדרשה מהפרקליטות לאפשר למתנחלים להמשיך לגור בשלוש החלקות שנטען כי נרכשו, צפויה פרקליטות המדינה להודיע היום כי היא מסכימה שרק באחת החלקות יוותרו מבנים ואילו יתר המאחז יפונה.

המבנים המדוברים שיישארו הם 11 בתים בהם מתגוררות תשע משפחות. על פי התשובה המסתמנת, הפרקליטות תדרוש גם את פינוי המשפחות, אולם תאפשר את השארת המבנים במקום למשך 90 ימים נוספים, לבדיקת האפשרות להחזיר את התושבים למקום.

כזכור, פינוי המאחז מגרון אמור להתבצע עד 28 באוגוסט, בהתאם לפסיקה קודמת של בית המשפט העליון. בתשובתה צפויה הפרקליטות לציין כי המצב המשפטי אינו מאפשר את השארת המבנים על יתר החלקות, מכיוון שאין לדבריה שבילי גישה המכונים "מטרוקה", המובילים אל החלקות מבלי לעבור על קרקע פלסטינית פרטית.

לאור האפשרות שזו תהיה תשובת המדינה זועמים המתנחלים וטוענים כי מדובר בעמדה המנוגדת לחלוטין לזו של ועדת השרים. המתנחלים סבורים שיש אפשרות מעשית לסלול דרכים חלופיות לחלקות, וכי הפרקליטות מנסה למצוא כל דרך על מנת לפנות את המאחז.

איתי חמו, דובר מגרון מסר כי "השאלה 'מי כאן המדינה?' מתחדדת היום מאוד. שופטי בג"ץ עומדים היום בפני הכרעה קשה - האם לאמץ החלטת ממשלה אחראית בתוקף המעוניינת להשאיר במקומו ישוב שנרכש או ללכת לצידה של הפרקליטות ולגרור את ממשלת ישראל לפינוי בכח של אזרחים הגונים ונאמנים ולפנות ישוב שלם בגלל שביל קטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully