וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "ישראל מפרשת האיום האירני אחרת מאיתנו"

רמטכ"ל צבא ארה"ב מרטין דמפסי אמר כי צבאו אינו חש לחץ מישראל לתמוך בהפצצה נגד מתקני הגרעין האירניים. לדבריו, הוא והרמטכ"ל גנץ הודו כי "השעונים שלנו זזים בקצב שונה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בדבריו של פנטה לפני שבועיים)

"ארצות הברית וישראל מפרשות בצורה שונה את אותם דיווחי המודיעין אודות תכנית הגרעין של אירן", כך אמר הלילה (שני) ראש המטות המשולבים של ארה"ב, מרטין דמפסי. בפתח ביקורו באפגניסטן ובעירק, התייחס הגנרל האמריקאי לעמדתם של ראשי הממשל בישראל באשר לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין האירניים בתקופה הקרובה ואמר כי ישראל רואה צורך לטפל באיום האירני יותר בדחיפות, "כיוון שהוא עלול לסכן את עצם קיומה".

דמפסי סיפר לכתבים כי הוא נוהג לשוחח עם מקבילו הישראלי, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, על בסיס דו-שבועי. "אנו משווים מודיעין ודנים בהשלכות האזוריות", אמר. "כבר הודנו אחד בפני השני כי השעונים שלנו זזים בקצב שונה. הם (ישראל) חיים בחשש קיומי, שאנו איננו חיים עמו".

"תקיפה אולי תעכב - אך לא תהרוס את פרויקט הגרעין"

לדברי דמפסי, צבא ארה"ב אינו חש לחץ כלשהו מישראל לתמוך בהפצצה אפשרית של מתקני הגרעין באירן. הוא אף שב וחזר על עמדתו לפיה תקיפה ישראלית באירן אולי תעכב את פרויקט הגרעין, אך לא תחריב אותו. "אפשר לקחת שתי מדינות שברשותן אותו מודיעין, אך כל אחת תצא עם תובנות שונות", אמר. "זה, לדעתי, מה שמתרחש כאן".

בשבוע שעבר קיימו דמפסי ושר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, תדרוך בפנטגון במהלכו אמר פנטה כי הוא לא מאמין שישראל כבר החליטה אם לתקוף את מתקני הגרעין של אירן. הוא הוסיף כי לדעתו, יש לתת עוד זמן לסנקציות ההולכות ומחמירות נגד הרפובליקה האיסלמית, לפני בחירה באופציית התקיפה. דמפסי אמר בתדרוך כי תקיפה ישראלית באירן לא תצליח לעצור את תכנית הגרעין שלה. לדבריו, "ייתכן שאני לא מודע לכל היכולות שלהם, אולם אני בטוח שזה סביר לומר שהישראלים יוכלו לעכב אך לא להשמיד את תכנית הגרעין האירנית".

הרמטכ"ל האמריקאי נשאל בידי הכתבים בדרכו לאפגניסטן גם אודות מעורבות צבאית של ארה"ב לפתרון המשבר בסוריה ותמיכה אמריקאית בהכרזת שמי סוריה כאזור אסור לטיס והשיב כי צעד שכזה עלול למשוך את המשאבים צבאיים הנדרשים כדי להרתיע את אירן במפרץ. "אנחנו צריכים להגדיר בבירור את האינטרס הלאומי שלנו", אמר. "זו שיחה שצריך לנהל בזהירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully