וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון נגד ארה"ב: "מנסים להשפיע על השיח בישראל"

15.8.2012 / 10:00

תדרוך שר ההגנה ויו"ר המטות המשולבים לגבי יכולותיה וכוונותיה של ישראל בנוגע לתקיפה באירן התקבל בהפתעה במערכת הביטחון. "כנראה התשובה האמריקאית לחוסר האמון של נתניהו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

במערכת הביטחון בישראל משוכנעים כי גורמים אמריקאים בכירים תדרכו כלי תקשורת מישראל בשבועות האחרונים כדי להשפיע על השיח בישראל סביב תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן. כמו כן, הם טוענים הבוקר (רביעי) כי האמריקאים עושים לצורך כך שימוש בפרטים שנמסרו בפגישות מקצועיות.

גורמים בכירים במערכת הביטחון טוענים כי קיבלו אישור להערכות אלה, לאחר ששמעו את שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, ואת יו"ר המטות המשולבים האמריקאי, הגנרל מרטין דמפסי, מתבטאים בתדרוך עיתונאים על יכולותיה של ישראל לפגוע במתקני הגרעין האירניים. גורם ביטחוני בכיר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "זה ניסיון בוטה וקיצוני להשפיע באופן ישיר על השיח הישראלי".

"נכון שאופן ותוכן הדברים משקף את חוסר ההסכמה בנושא, אבל זה לא נכון לדבר על כך בכלי התקשורת בצורה פומבית. ישראל אמרה יותר מפעם אחת שכל האופציות מונחות על השולחן והיא מתכוונת לכך", הוסיף הגורם. במערכת הביטחון מעריכים כי דבריהם של פנטה ודמפסי נועדו גם להשפיע על הצד האירני, על מנת לצנן את הרוחות במזרח התיכון ולאפשר המשך הדיאלוג בין אירן למערב.

לאון פנטה, שר ההגנה האמריקאי , אוגוסט 2012. AP
תפסו את מערכת הביטחון בהפתעה. דמפסי ופנטה/AP

יו"ר המטה ללוחמה בטרור לשעבר, תא"ל במיל' ניצן אוריאל, שבקיא בקשרי עבודה עם בכירים בממשל האמריקאי, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי זה מאוד מפתיע בעת הזו לשמוע את שתי הדמויות החשובות מדברות באופן כזה. "יש פה שיח מאוד מורכב בכל הרמות, והוא רציף וטוב, אבל כנראה שזו התשובה האמריקאית לכך שנתניהו וברק לא מאמינים לאובמה ולפנטה כשהם אומרים שהם לא יאפשרו גרעין אירני", ציין תא"ל אוריאל. "האמריקאים לא נותרו חייבים, כי המעשים של ברק ונתניהו גם הופנו בצורה עקיפה לאזרח האמריקאי, וכשאובמה נמצא בשנת בחירות - יש לכך משקל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

במהלך התדרוך אמש בפנטגון, אמר השר פנטה כי הוא לא מאמין שישראל כבר החליטה אם לתקוף את מתקני הגרעין של אירן. הוא הוסיף כי לדעתו, יש לתת עוד זמן לסנקציות ההולכות ומחמירות נגד הרפובליקה האיסלמית, לפני בחירה באופציית התקיפה. ראש המטות המשולבים דמפסי אמר כי תקיפה ישראלית באירן לא תצליח לעצור את תכנית הגרעין שלה. "ייתכן שאני לא מודע לכל היכולות שלהם, אולם אני בטוח שזה סביר לומר שהישראלים יוכלו לעכב אך לא להשמיד את תכנית הגרעין האירנית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully