וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: 14 הרוגים בפיגוע במפקדת המודיעין בעיר עדן

19.8.2012 / 3:43

במתקפה המשולבת, שהורכבה מפיצוץ מכונית תופת ושימוש ברימוני יד, נפצעו לפחות שבעה. בין ההרוגים 11 חיילים. המחבלים נמלטו, אולם בתימן סבורים כי אל-קאעידה אחראי לפיגוע

ארגון אל-קאעידה ממשיך להטיל אימה על תימן: לפחות 14 אנשי ביטחון נהרגו אמש (שבת) בפיצוץ מכונית תופת ורימוני יד במפקדת שירותי המודיעין של המדינה בעיר עדן. בתימן סבורים כי מאחורי המתקפה עומד ארגון הטרור אל-קאעידה, אשר בשנה האחרונה ביצע במדינה פיגועים רבים.

לפני שבועיים: מחבל מתאבד הרג 45 בני אדם בדרום תימן

על פי דיווחים של גורמים רשמיים בתימן, המחבלים תקפו את מבנה המפקדה משני כיוונים שונים באמצעות אש חיה ורימוני יד. עוד נמסר כי מפקדת המודיעין ממוקמת בסמוך למבנה השייך לרשת הטלוויזיה הממשלתית של תימן. לאחר המתקפה, הצליחו המחבלים להימלט מהמקום.

פיגוע בעיר ג'עאר בדרום תימן. 5 באוגוסט 2012. רויטרס
זירת פיגוע בעיר ג'עאר בו נהרגו 45 בני אדם, לפני שבועיים/רויטרס

ממשרד ההגנה של תימן נמסר כי לפחות שבעה בני אדם נפצעו בפיגוע, וכפי הנראה נהרגו מספר בני אדם נוספים הקבורים תחת ההריסות. בין 14 ההרוגים עליהם ידוע עד כה, לפחות 11 חיילים – אשר כמה מהם ישנו בחדריהם במהלך המתקפה. "נראה היה כי המבצע תוכנן היטב", אמר גורם ביטחוני במדינה.

אל-קאעידה הגביר את פעילותו בתימן בשנה האחרונה בחסות המהפך הפוליטי במדינה, שהוביל ליצירת ואקום ביטחוני. במהלך התפתחות המחאה, השתלט הארגון באופן מלא על אזורים רבים, בעיקר בדרום ובמזרח. לאחר המהפכה נאבק השלטון החדש בתימן, בגיבוי ארצות הברית, בפעילי הטרור בערים המרכזיות. עם זאת, הפעילים השוהים כעת מחוץ לערים ממשיכים להוציא לפועל מתקפות אלימות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully