וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: מחבל מתאבד הרג 45 בני אדם בדרום המדינה

5.8.2012 / 13:02

בפיצוץ בעיר ג'עאר נפצעו עשרות בני אדם, בהם מנהיג של מיליציה מקומית שסייעה לצבא להילחם בארגוני טרור. לפני חודש נהרגו בצנעא 22 צוערים בפיגוע באקדמיה לשוטרים

מחבל מתאבד הפעיל מטען נפץ בלב קהל בדרום תימן, והרג לפחות 45 בני אדם. הפיגוע היה לפנות בוקר (ראשון) אך עד שעות הצהריים היה נדמה שמניין ההרוגים בפיצוץ נמוך יותר. עם חלוף השעות התברר כי מדובר באחד הפיגועים הקטלנים ביותר שהיו בתימן בשנה האחרונה.

הפיגוע אירע בעיר הקטנה-יחסית ג'עאר במחוז אביין. מחקירה ראשונה עולה כי הפיצוץ נועד להרוג מפקד ב"וועדה העממית", מיליציה מקומית התומכת בצבא בלחימה מול הפלגים הקיצוניים בתימן, בראשם ארגון אנסאר א-שריעה. פלג זה, הקשור לאל-קאעדה, הצליח להשתלט על מעוזים רבים בדרום תימן בשנה האחרונה. מהמשטרה המקומית נמסר כי מפקד "הוועדה העממית", עבדול לטיף אל-סייד, לא נהרג בפיגוע, ופונה לבית החולים. עם זאת, שניים מאחיו נהרגו בפיצוץ.

פיגוע בעיר ג'עאר בדרום תימן. 5 באוגוסט 2012. רויטרס
זירת הפיגוע בג'עאר, הבוקר בתימן/רויטרס

בתחילת החודש שעבר, מחבל מתאבד פוצץ עצמו מחוץ למבנה האקדמיה לשוטרים בצנעא, בירת תימן והרג 22 בני אדם. מרבית ההרוגים היו צוערים שסיימו אימון בבית הספר. במשטרה הטילו את האחריות לפיגוע על פלגים הקשורים לאל-קאעדה.

המל"טים של אובמה מוזעקים לסייע לממשלה הנואשת בתימן

הפיגוע היה כמה שבועות אחרי פיגוע גדול שהיה בצנעא בחודש מאי, בו נהרגו 90 בני אדם בחזרות למצעד צבאי. ארגון "אל-קאעדה בחצי האי ערב", פלג של ארגון הטרור, לקח אחריות לפיגוע. פלג זה נוקט בתימן שיטות שאימץ בעירק, ומבצע פיגועים במחנות צבאיים ובבסיסי משטרה, כאמצעי לאיים על השלטון.

הממשלה בצנעא עדיין אינה מצליחה להיאבק לגמרי בארגונים הקיצוניים הפועלים בתימן. מאז הדחתו של הנשיא עלי עבדאללה סלאח והחלפתו בסגנו, עבד רבו מנסור האדי.

צבא תימן, הנעזר בקבוצות מקומיות כדי להיאבק בארגוני הטרור, נתמך בעיקר על ידי ארצות הברית, שעושה שימוש נרחב במטוסים ללא-טייס כדי לבצע חיסולים בתימן נגד אותם ארגונים. מדיניות זו, שמנהיג הנשיא ברק אובמה, זוכה לגינוי נרחב בארצו על ידי פעילי זכויות אדם, בשל היקף הנפגעים הרחב בקרב שנגרם מירי מהאוויר, בהם נפגעים לעתים חפים מפשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully