וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיעון למתעללים מכפיר: מאסר והורדה בדרגה

16.8.2012 / 20:06

הפרקליטות הצבאית הציעה עסקת טיעון לעשרת הנאשמים בפרשת ההתעללות בחטיבת כפיר, אך עד כה רק שניים מהלוחמים הסכימו לה. במסגרת ההצעה: הורדה בדרגה, ימי מאסר ורישום פלילי

לאחר שלפני מספר ימים הגישו סנגורים של אחד מהנאשמים בפרשת התקיפה של החייל מחטיבת כפיר בקשה להסדר טיעון, החליטה היום (חמישי) הפרקליטות הצבאית להציע עסקאות טיעון לכל הנאשמים בפרשה: הורדה לדרגת רב"ט, 58 ימי מאסר בפועל ורישום פלילי מופחת. עד כה הסכימו להצעה רק שני לוחמים.

במסגרת עסקת הטיעון, יוכלו הלוחמים להשתחרר בערב חג ראש השנה לאחר שיגישו בקשה לחנינה לאלוף פיקוד מרכז ניצן אלון. חברי הלוחמים טוענים כי "הפרקליטות הצבאית רוצה לעשות 'זובור' ללוחמים ולהוריד אותם לדרגת רב"ט. לא נראה כרגע שכולם ירוצו לחתום על העסקה. מצד שני, כולם רוצים כבר להיות בבית בחג. הם הביעו חרטה. הסבירו שלא התכוונו לפצוע אותו. אם הוא לא היה מאשר את המשפט זה בכלל לא היה קורה".

עו"ד שי רודה, המייצג את אחד הנאשמים בפרשה, סרב להתייחס למשא ומתן עם הפרקליטות הצבאית. "מתקיימים מגעים עם הפרקליטות הצבאית וכשיבשילו ויהיה על מה לדבר נעדכן את בית הדין הצבאי". עו"ד שלמה הרכבי, המייצג את אחד הנאשמים, אמר כי "אנו מנהלים משא ומתן מול התביעה הצבאית, בתקווה להגיע להסדר טיעון מאוזן שישקף את מכלול הנסיבות ובהתאם לתשתית הראיות שגובשה בחקירה שנערכה". הרכבי הוסיף כי "כך, בין היתר, ישקלו שירותו המצטיין של מרשי, חלקו המינורי באירוע והרקע לעצם השתתפותו במעשה. כשיגובש הסדר הטיעון אז מכלול השיקולים יוצגו לבית הדין, לאישורו".

כאמור, בפרשה שנחשפה לפני כשבועיים נעצרו עשרה לוחמים לאחר שהיכו לכאורה באכזריות את סער מזרחי, לוחם אחר מפלוגתם, בשל מה שהגדיר התובע הצבאי "משפט פז"מ". בניגוד להערכות קודמות, כתב האישום לא ייחס ללוחמים מגדוד "נחשון" סעיף של התעללות, אלא תקיפה בנסיבות מחמירות וכן התנהגות שאינה הולמת. לאחר חקירת הלוחמים שנעצרו, שוחרר אחד מהם לאחר שהתברר כי נתן מכה קלה בלבד למזרחי, ולא יותר מכך.

לקריאה נוספת:
הסדר טיעון לאחד הנאשמים ב"כפיר" הוגש לבית הדין
ההתעללות בחטיבת כפיר: עשרה לוחמים הואשמו
ההתעללות בכפיר: מפקד החטיבה נחקר במצ"ח

לפניות לכתב: amir.bohbot @walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully