וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון לאחד הנאשמים ב"כפיר" הוגש לבית הדין

12.8.2012 / 17:27

סנגוריו של הנאשם הגישו לבית המשפט ההסדר אליו הגיעו עם התובע הצבאי, לפיו הנאשם ישוחרר בערב ראש השנה. ההחלטה: בשבוע הבא. מגעים נערכים עם מרבית הנאשמים האחרים בפרשה

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

הסדר טיעון עם אחד הנאשמים בפרשת ההתעללות בחטיבת כפיר: הסנגורים בני קוזניץ וסרן תיאה חרזי, המייצגים את אחד הנאשמים בתקיפה בנסיבות מחמירות של חברם לפלוגה, הגישו היום (ראשון) לנשיאת בית הדין הצבאי ביפו, סגן-אלוף אורלי ירון, הצעה להסדר טיעון אליו הגיעו עם התובע הצבאי, סרן אלון הראל. על פי ההסדר, הלוחם אותו הם מייצגים ישוחרר בערב ראש השנה ממעצר. בשבוע שעבר דווח בוואלה! חדשות כי במסגרת ההסדר, תושמט המילה "בנסיבות מחמירות" מכתב האישום. בית המשפט יקבל את החלטתו בעניין אישור הסדר הטיעון ביום שני הבא, ה-20.8.

הארכת מעצר לחיילים שתקפו חייל בחטיבת כפיר , אוגוסט 2012. דרור עינב
ההחלטה תתקבל בשבוע הבא. הנאשמים בפרשה/דרור עינב

בסך הכל נאשמים בפרשה תשעה לוחמים, ולוואלה! חדשות נודע כי סנגוריהם של מרביתם מנהלים מגעים להשגת הסדרי טיעון דומים. כזכור, החשוד ה-11 בפרשה שוחרר בשל מעורבות פחותה שיוחסה לו בהכאת הלוחם הצעיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

נגע ב"מקל הפז"ם", אושפז עם קרע בטחול

הפרשה נחשפה לאחר שהלוחם סער מזרחי פונה לבית החולים, כשהוא סובל מסדקים בצלעות וקרע בטחול. עשרה לוחמים ש"שפטו" אותו לאחר שנגע ב"מקל פז"ם" ו"גזרו עליו עונש" של מכות אגרוף. הלוחמים העמידו אותו בחדר סגור ותקפו אותו בזה אחר זה, עד שהתמוטט. למחרת בבוקר נזקק מזרחי לפינוי לבית החולים. במהלך החקירה אף התברר כי אחד הלוחמים שיקר בעדותו, אחר סיפר כי לא מדובר במקרה בודד ומפקד הפלוגה טען בעדותו כי מדובר במחלקה שמועדת לפורענות.

בשבוע שעבר נחקר מפקד החטיבה, אלוף-משנה אודי בן מוחה, במשטרה הצבאית ומסר את גרסתו בפרשת התקיפה. התובע הצבאי הודיע לשופט בית הדין, סגן-אלוף אחסן חלבי, כי אל"מ בן-מוחה נחקר כדי לבחון את אופן הטיפול במקרה ההתעללות והאם קדמו לאירוע מקרים נוספים. אל"מ בן מוחה אמר בשיחות סגורות שקיים בימים האחרונים כי "לא ידוע לי על מקרה של יחסי צעירות-ותיקות שלא טופל ולא מוכרים לי מקרי אלימות. כל מה שהיה ידוע טופל ביד קשה על ידי המפקדים".

עוד על ההתעללות בכפיר
עשרה לוחמים הואשמו בפרשת ההתעללות בכפיר
התביעה: כתבי אישום נגד החיילים מ”כפיר” - בקרוב
ההתעללות בכפיר: מפקד החטיבה נחקר במצ”ח

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully