וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בחטיבת כפיר: עשרה לוחמים הואשמו

9.8.2012 / 14:20

הלוחמים נאשמים כי תקפו את סער מזרחי, חברם לפלוגה, במכות אגרופים לאחר שנגע ב"מקל פז"מ", "בניגוד לנהלי הפלוגה". אחד הנאשמים אמר לו: "אוהב אותך, אבל אתה תתחרט על זה"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית הדין הצבאי ביפו נגד עשרה לוחמים מחטיבת כפיר, לאחר שהיכו לכאורה באכזריות את סער מזרחי, לוחם אחר מפלוגתם, בשל מה שהגדיר התובע הצבאי "משפט פז"מ". בניגוד להערכות קודמות, כתב האישום לא ייחס ללוחמים מגדוד "נחשון" סעיף של התעללות, אלא תקיפה בנסיבות מחמירות וכן התנהגות שאינה הולמת.

לוחם נוסף שנעצר גם הוא במסגרת הפרשה שוחרר בתחילת השבוע, לאחר שהתברר כי נתן מכה קלה בלבד למזרחי, ולא יותר מכך. בנוסף להגשת כתבי האישום, הגישה התביעה בקשה למעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, אך השופט, אחסן חלבי, הודיע כי דיון בהארכת המעצר ייערך ב-15 באוגוסט, יום רביעי הבא. יצוין, כי צו איסור פרסום הוטל על פרטי הנאשמים.

מכתב האישום עולה כי האירוע החל כאשר מזרחי נכנס למחסן הציוד של הפלוגה ואחז במקל שידוע כ"מקל הפז"מ". הוא אחז בקצה המקל, "בניגוד לנהלי הפלוגה", כאשר אחד הנאשמים, מהלוחמים הוותיקים בפלוגה, זיהה אותו ואמר לו: "אני אוהב אותך, אבל אתה תתחרט ותשלם על זה". על פי כתב האישום, חמישה ימים לאחר מכן ניגש הנאשם למזרחי, דרש ממנו לחבוש כומתה ולהגיע לאחד מחדרי המגורים, שם נכחו נאשמים נוספים, שהזכירו לו כי בעקבות נגיעתו במקל, יוטל עליו עונש.

אחת המכות כונתה "מכת סופרמן"

עוד עולה מהאישום כי לאחר שהנאשמים התייעצו ביניהם, הוחלט להכות את מזרחי באגרופים בצלעות. על פי כתב האישום, מזרחי לא הביע התנגדות ואיפשר לנאשמים להכותו. כשניגש אליו אחד הלוחמים ונתן לו מכת אגרוף חזקה בצד ימין, הוא התמוטט למשך כחצי דקה. בשלב הזה, נשמעה דפיקה בדלת ולאחר שהנאשמים הורו למתלונן לקום והוא לא הצליח, הם הרימו אותו והיכו אותו בזה אחר זה. במהלך התקרית, נכנס לוחם נוסף לחדר, והנאשמים הפצירו בו להכות את המתלונן. משסירב, הם המשיכו ללחוץ עליו ולבסוף הוא היכה את מזרחי מכה חלשה. נגד אותו לוחם, כאמור, לא הוגש כתב אישום.

כתב האישום מתאר כי הלוחמים המשיכו להכות אותו בזה אחר זה, כשבשלב מסוים שניים מהם היכו אותו בשני צדי הצלעות, במכה שכונתה על ידם "מכת סופרמן". בתום התקיפה, ניגש מזרחי לחדרו כדי לישון, אך לא הצליח להירדם. למחרת בבוקר, הוא התעורר כדי לעלות לשמירה, אך כשהגיע לשירותים הוא התמוטט ואיבד את הכרתו.

עו"ד שי רודה, המייצג את אחד הנאשמים, מסר בתום הדיון כי "מעיון בכתב האישום עולה כי חלקו של מרשי מינורי וכי הוא לא תכנן ולא יזם את המשפט". לדבריו, "מדובר בלוחם מצטיין שוויתר על תנאי שירות שיאפשרו לו להיות קרוב לבית, כדי להיות לוחם בחטיבה. לכן, בדיון הקרוב נבקש את שחרורו ממעצר".

גורם בפרקליטות הצבאית אישר כי סנגוריהם של שניים מהנאשמים המרכזיים בפרשה מנהלים מגעים להסדרי טיעון. הסנגורים מבקשים עונש של עד חודשיים מאסר בפועל, עם רישום פלילי מופחת. עם זאת, טרם התקבלה החלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully