וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בכפיר: מפקד החטיבה נחקר במצ"ח

7.8.2012 / 17:51

התביעה הצבאית הודיעה כי אל"מ אודי בן מוחה נחקר במסגרת פרשת ההתעללות בגדוד נחשון. בשיחות סגורות אמר: "כל מה שהיה ידוע טופל ביד קשה על ידי המפקדים"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אודי בן מוחה, נחקר היום (שלישי) במשטרה הצבאית ומסר את גרסתו בפרשת התקיפה של לוחם גדוד נחשון, סער מזרחי, על ידי חבריו לפלוגה - לוחמים ותיקים.

התובע הצבאי הודיע לשופט בית הדין הצבאי ביפו, סגן-אלוף אחסן חלבי, כי אל"מ בן מוחה נחקר כדי לבחון את אופן הטיפול במקרה ההתעללות והאם קדמו לאירוע מקרים נוספים. אל"מ בן מוחה אמר בשיחות סגורות שקיים בימים האחרונים כי "לא ידוע לי על מקרה של יחסי צעירות-ותיקות שלא טופל ולא מוכרים לי מקרי אלימות. כל מה שהיה ידוע טופל ביד קשה על ידי המפקדים".

מפקד החטיבה הסביר כי בתקופה האחרונה הוא קיים כנס מפקדים בנושא כדי להבהיר את עמדתו בנושא יחסי צעירים וותיקים בחטיבה.

הארכת מעצר ללוחמים החשודים בהתעללות ביחידת כפיר, יולי 2012. דרור עינב
הלוחמים החשודים בהתעללות מובאים להארכת מעצרם/דרור עינב

עם חשיפת הפרשה נעצרו 12 לוחמים מגדוד נחשון בחטיבה בחשד שהכו את חברם לפלוגה מזרחי. מפרטי החקירה עולה כי למזרחי נערך "משפט" לאחר שנגע ב"מקל הפז"ם", מכיוון שהוא אינו חייל ותיק ביחידה. "המשפט התנהל בתוך חדר. הוא נכנס עם כומתה על הראש כמו במשפט אמיתי", סיפר אחד הלוחמים בחקירתו. "היה חייל אחד שעמד בראש המשפט ולוחמים נוספים שנתנו גיבוי או לקחו חלק במכות אחר כך". מרבית הלוחמים הודו במעורבות ישירה בפרשה, אך הצביעו על חייל אחד שהתבלט וגילם את ה"שופט", וניסו להתנער ממידת האחריות שלהם לאירוע. בעקבות התקיפה נזקק מזרחי לטיפול רפואי בבית חולים.

גורם בחטיבת כפיר הכחיש את טענות החיילים החשודים בפרשה על כך שעברו בעצמם "משפטי פז"ם" דומים. חוקרי מצ"ח מסרו כי במהלך החקירות שעברו הלוחמים הם לא סיפקו פרטים על כך. נציגי התביעה הצבאית צפויים להגיש היום לבית הדין הצבאי ממצאים מבדיקת סמים שנערכה ללוחם שניהל על פי החשד את "משפט הפז"ם". כמו כן יימסרו לבית הדין ממצאי חקירה סמויה שנערכה נגד הלוחם ש"גזר את הדין" על מזרחי.
בית הדין צפוי להחליט הערב האם להורות על הארכת מעצרם של שבעה מהחשודים בפרשה, או להורות על שחרורם למעצר ביחידה צבאית. עו"ד שי רודה, המייצג את אחד החשודים בפרשה, אמר כי "עצוב מאוד שמפקד החטיבה מצא זמן להתראיין לכלי תקשורת, ולא מצא זמן להגיע לחקירת מצ"ח - על חשבון חירותם של לוחמי החטיבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully