וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בכפיר: "הלוחמים היכו גם מפקד כיתה"

5.8.2012 / 11:25

גילויים חדשים בפרשת ההתעללות בלוחם צעיר בגדוד נחשון של חטיבת כפיר: מחקירת הלוחמים הוותיקים עולה כי היכו בעבר מפקד כיתה בגדוד ואף תיעדו זאת בטלפונים הסלולריים שלהם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

ההתעללות הקשה שנחשפה בגדוד נחשון במהלך סוף השבוע לא הייתה הפעם הראשונה בה קורה מקרה חמור שכזה בגדוד שתחת פיקוד חטיבת כפיר. גורם המעורה בפרטי הפרשה, במסגרתה היכו חיילים את החייל סער מזרחי וגרמו לפציעתו, טוען כי החיילים הללו היכו בעבר גם מפקד כיתה, ואף צילמו את האירוע במצלמות הטלפונים הניידים שלהם. 12 הלוחמים שנעצרו מובאים הבוקר (ראשון) לדיון בהארכת מעצרם בבית הדין הצבאי ביפו.

מפקדי המשטרה הצבאית החוקרת בפיקוד המרכז הגדירו את הפרשה כ"אירוע חמור ביותר", ומכשירי הסלולר של הלוחמים החשודים בתקיפת החייל הוחרמו במטרה לאתר מידע שיסייע לחקירה.

לדברי גורם המצוי בפרטי החקירה, מעדויות הלוחמים הוותיקים, שמרביתם משרתים בצה"ל מעל שנתיים וחצי, עולה כי הם התעללו בעבר במפקד כיתה מהגדוד תוך שהם מכים אותו ומצלמים זאת במכשירי הטלפון הסלולרי שלהם. "הפרשה תתרחב", הוסיף הגורם.

פרשת ההתעללות בחטיבת כפיר:
הלוחם שהוכה: "הם אמרו: 'גזר הדין - אגרוף מכל אחד'"
פרשת ההתעללות בחטיבת כפיר: 11 לוחמים נעצרו
שמונה לוחמים הושעו מחטיבת כפיר בחשד שהיכו חברם

לוחם חטיבת כפיר שהוכה ע"י חבריו ביחידה  , אוגוסט 2012. שלומי גבאי
החייל שהוכה, סער מזרחי/שלומי גבאי

הגורם העריך כי חלק מהסרטונים שצולמו על ידי החיילים נמחקו, ככל הנראה בעקבות ההחלטה של המפקדים להשעות את הלוחמים, תוך איום שהמקרה יועבר לחקירת מצ"ח. "אם האירוע הנוכחי היה מועבר למצ"ח בצורה חשאית עם תחילת הפרשה - ניתן היה להשיג בקלות את הסרטונים", טען. מפקד הכיתה שהוכה יזומן אף הוא לתשאול כדי לעמת אותו עם העדות של אחד הלוחמים.

אחד החשודים בהתעללות הודה בחקירה כי חלקם העמידו את הלוחם הצעיר ל"משפט" שכלל כתב אישום עם סעיפים כמו במשפט רגיל, ולאחר מכן החליט מספר מצומצם של לוחמים לגזור עליו "עונש" של 12 אגרופים, תוך שהוא זועק מכאב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"בסוף הם עזרו לי לקום"

מזרחי תיאר הבוקר בראיון לגלי צה"ל את השתלשלות האירועים שהובילו לתקיפה ממיטתו בבית החולים העמק בעפולה, שם הוא מאושפז זה כמה ימים. "בשבוע שעבר היינו בדרך להכנות לצאת הביתה. אחד נכנס לחדר עם מקל, מין מטה כזה – מקל של ותיקים, רק להם מותר לגעת בו", הסביר, "נגעתי במקל לשנייה ממש. הוא אמר לי 'עשית טעות ותשלם על זה'".

מזרחי הוסיף כי ספג אגרופים רבים מחבריו לפלוגה. "בסוף הם עזרו לי לקום, נתנו לי מתנה, העניקו לי מין פאוץ' כזה לפלאפון וזהו", המשיך, "שחררו אותי והלכתי. כשזה הסתיים הלכתי לישון עם מדים ונעליים, היו לי כאבים. למחרת כשקמתי הלכתי לשירותים ונפלתי, התעלפתי שם. שני חברים עזרו לי להגיע לחדר, שכבתי על המיטה ושם הם שאלו שאלות ופינו אותי למיון".

הוא טוען כי אם לא היה מתעלף, הוא לא היה מספר לאיש על האירוע. בנוגע למעצר, אמר: "זה ממש קשה לי כי היו שם באמת חיילים שהייתי איתם ביחסים ממש טובים". עם זאת, הוא הדגיש כי הם היו צריכים לעצור את התקיפה בזמן. " יש לי כעס, זה מטריף אותי. הם יכלו להפסיק את זה", אמר.

לפניות לכתב: amir.bohbot @walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully