וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההתעללות בחטיבת כפיר: 11 לוחמים נעצרו

5.8.2012 / 0:01

היום יובאו החשודים במעורבות בתקיפת חייל צעיר בגדוד נחשון השבוע לדיון בהארכת מעצרם בבית הדין הצבאי. הורי החייל שהותקף: "יכול היה להיגרם לו נזק בלתי הפיך"

המשטרה הצבאית החוקרת בירושלים החלה בשעות הבוקר אתמול (שבת) לבצע מעצרים בעקבות פרשת התקיפה של לוחם מגדוד נחשון בחטיבת כפיר השבוע, ככל הנראה לאחר שסירב לבצע משימות שהטילו עליו. עד כה, נעצרו 11 בני אדם בחשד למעורבות באירוע. מחר הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית הדין הצבאי ביפו.

דבר התקיפה נחשף לאחר שהחייל הגיש תלונה בנושא, ובעקבות הדיווח על המקרה הוחלט לבצע תחקיר פנימי בגדוד, ממנו עולה כי במהלך האימון נוצר עימות בין חיילים ותיקים וחייל צעיר, במסגרת מסורת שהתפתחה בגדוד. החיילים החליטו להעלות את הצעיר ל"משפט" שבסופו, הותקף על ידי הלוחמים הוותיקים.

שמונה הושעו עד להודעה חדשה

כתוצאה מהתקיפה, סבל החייל מחבלה חמורה בבטנו ונזקק לטיפול רפואי, ופונה לבית חולים העמק בעפולה. ביום חמישי, הורה מפקד החטיבה, אל"מ אודי בן מוחה, להשעות את שמונת הלוחמים שביצעו את התקיפה, המשרתים למעלה משנתיים וחצי בגדוד, עד להודעה חדשה.

הוריו של הלוחם מתחו ביקורת חריפה על המקרה, וטענו כי אילולא היה מגיע החייל בזמן לבית החולים, היה נגרם לו נזק בלתי הפיך וחמור כתוצאה מקרע בטחול. עו"ד שי רודה, המייצג את אחד החשודים, טוען כי שמו של מרשו שורבב לחקירה בטעות. "ככל שהיא תתקדם, החשדות נגדו יתבהרו והוא יוכל לחזור לשרת כלוחם בחטיבה".
(עדכון ראשון: 22:28 4/8/12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully