וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי החייל שהוכה הגיעו לבקרו, אמו פרצה בבכי

שלומי גבאי

5.8.2012 / 13:08

סער מזרחי, החייל שהוכה ומאושפז בבית החולים העמק בעפולה, זכה לביקור מצד חיילים ומפקדים מחטיבת כפיר בה הוא משרת. אחותו : "לא יתכן שדבר כזה יקרה בצבא במדינת ישראל"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

למחלקה כירורגית א' בבית החולים העמק בעפולה הגיעו בצהריים (ראשון) רבים מחבריו של סער מזרחי, חייל חטיבת כפיר שנפצע באורח בינוני לאחר שספג התעללות מכמה לוחמים מפלוגתו. החיילים, בהם קצינים ולוחמים, הגיעו למקום בכדי לבקר את מזרחי ולחזק אותו אחרי האירוע הטראומטי שעבר. אמו של מזרחי, תקווה, פרצה בבכי כאשר הבחינה בחבריו של בנה. מזרחי עצמו שמח לפגוש בחבריו למחלקה ואמר כי זה מחזק אותו, והוא יתגבר על הפציעה.

לוחם חטיבת כפיר שהוכה ע"י חבריו ביחידה  , אוגוסט 2012. שלומי גבאי
סער מזרחי בבית החולים העמק בעפולה/שלומי גבאי

שובל, אחותו של מזרחי, נשמעה נסערת יותר. "באיזה רשות וחוצפה חיילים שמשרתים באותו צבא ובאותה יחידה מרשים לעצמם להכות את חברם? והכל בגלל שנגע במקל הפז"ם, לא משנה אם בכוונה או לא. אילולא הוא היה נזקק לטיפול רפואי, אף אחד לא היה יודע על המקרה מכיוון שסער הוא אחד כזה שלא מספר. בבוקר שלמחרת המכות העירו אותו בחמש בבוקר לשמירה והוא התמוטט ופונה לבית החולים. כשהלך לישון הוא חשב שזה מכות שיעברו".

שובל הוסיפה כי "החיילים שהיכו אותו דרשו ממנו לאחר המקרה לשים כומתה ולהגיע למקום שקבעו והחלו להכות אותו. הם עשו לו משפט שדה וכבר באגרוף הראשון שהוא ספג הוא נפל ושאר החיילים המשיכו להכות אותו. זה מקרה חמור ביותר. לא ייתכן שיקרה דבר כזה בצבא במדינת ישראל. מי אלה החיילים האלה בכלל? מה הם חושבים לעצמם?", אמרה לוואלה! חדשות.

פרופ' דן הרשקו מנהל מחלקה כירורגית א' בבית חולים העמק הסביר כי "החייל סובל מפגיעה חזקה בטחול, שהיא תוצאה ישירה של חבטה משמעותית שספג. בשלב זה הטיפול בו אינו מצריך ניתוח אך ייתכן שבהמשך ינותח. צריך לקוות שלטחול אין נזק בלתי הפיך, כרגע מצבו יציב".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"יש לי כעס, זה מטריף אותי"

במהלך החקירה המתבצעת במח"ש הודה אחד החשודים בהתעללות כי חלק מהלוחמים העמידו את הלוחם הצעיר ל"משפט" שכלל כתב אישום עם סעיפים כמו במשפט רגיל, ולאחר מכן החליט מספר מצומצם של לוחמים לגזור עליו "עונש" של 12 אגרופים, תוך שהוא זועק מכאב.

מזרחי עצמו סיפר כי נגע ב"מקל הפז"מ" רק לרגע. הוא הוסיף כי ספג אגרופים רבים מחבריו לפלוגה. "בסוף הם עזרו לי לקום, נתנו לי מתנה, העניקו לי מין פאוץ' כזה לפלאפון וזהו", המשיך, "שחררו אותי והלכתי. כשזה הסתיים הלכתי לישון עם מדים ונעליים, היו לי כאבים. למחרת כשקמתי הלכתי לשירותים ונפלתי, התעלפתי שם. שני חברים עזרו לי להגיע לחדר, שכבתי על המיטה ושם הם שאלו שאלות ופינו אותי למיון".

הוא טוען כי אם לא היה מתעלף, הוא לא היה מספר לאיש על האירוע. בנוגע למעצר, אמר: "זה ממש קשה לי כי היו שם באמת חיילים שהייתי איתם ביחסים ממש טובים". עם זאת, הוא הדגיש כי הם היו צריכים לעצור את התקיפה בזמן. " יש לי כעס, זה מטריף אותי. הם יכלו להפסיק את זה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully