וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש? מאסר לחייל שהודה בעשרות עבירות סם

16.8.2012 / 16:11

החייל מזרוע היבשה נחקר במצ"ח בחשד לגניבת ארנק, ואז טען כי הוא מכור לסמים מסוג "נייס גאי" ומריחואנה. בית הדין הצבאי הקל בעונשו וציין כי התחשב ברצונו של החייל להיגמל

חייל מזרוע היבשה הודה בעישון סמים בשבעים מקרים שונים בפחות משנה, ובשישים מקרים של שימוש בסם מסוג "נייס גאי". החייל סיפר כי הוא מכור לסמים וביקש להשתתף בתהליך גמילה. בית הדין הצבאי התחשב בו וגזר עליו באופן חריג ביותר 47 ימי מאסר בפועל.

החייל, שהיה אחראי על עזרי אימון למפקדים, נחקר במצ"ח בחשד לגניבת ארנק ושימוש בכרטיס אשראי של חיילת. בחקירה סיפר החייל כי הוא מכור לסמים והוריו סרבו לתת לו כסף כעונש, ולכן החליט לגנוב את הארנק בו היה כרטיס האשראי. החייל הודה כי הוא מכור לסם מסוג "נייס גאי" ולמריחואנה אותם נהג לעשן עם בנו של דמות מוכרת מאוד מעולם ההימורים הישראלי.

חוקרי מצ"ח נדהמו לגלות, כאמור, כי החייל עישן מריחואנה בשבעים מקרים שונים במשך חצי שנה בנוסף לשישים מקרים נוספים של שימוש ב"נייס גאי". הסנגורים, עו"ד דנה נוף ועו"ד אילן כץ, טענו בשם החייל כי את הארנק גנב כדי לרכוש סם מסוג "נייס גאי" בגלל היותו מכור. עוד טענו הסנגורים כי מאחר שבימים בהם רכש הנאשם את הסם מסוג "נייס גאי" הוא לא היה מוגדר בפקודת הסמים, לא ניתן לכלול אותו בכתב האישום.

בית הדין הצבאי קיבל את הסדר הטיעון

התובע הצבאי, סגן חגי בן דב, ציין כי הוצג אתמול הסדר טיעון לבית הדין הצבאי בפיקוד דרום בו הוחלט להגיש כתב אישום מתוקן רק על שימוש במריחואנה בשבעים מקרים. בית הדין הצבאי קיבל את הסדר הטיעון וגזר על הנאשם 47 ימי מאסר בפועל בחופף לימי המעצר בתחילת הפרשה, וכן פיצוי של 150 שקלים, ארבעה חודשי מאסר על תנאי ושבעה חודשי פסילת רישיון נהיגה.

בית הדין הצבאי ציין כי התחשב ברצון הטוב של החייל להיגמל מסמים באמצעות קורס צלילה. יצוין כי חייל שנתפס במהלך שירותו הצבאי מעשן סמים ביותר מחמישה מקרים, עולה לוועדה מיוחדת בבסיס הקליטה והמיון ומודח ברוב המקרים משירות צבאי.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
תיעוד: כך בוצעו עסקאות הסמים בגבול הדרום
כדי לא לחשוף מקור משטרתי: עונש קל לעבריין סמים
חשד: 12 חיילים סחרו בסמים ומסרו מידע על גבול מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully