וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך בוצעו עסקאות הסמים בגבול הדרום

לפני כחודש התפרסמה הפרשה שזעזעה את צה"ל: 12 חיילים נעצרו בחשד לסחר בסמים והעברת מידע מסווג על גבול מצרים. היום הותרו לפרסום סרטונים המתעדים את המעשים. צפו

צילום: מצ"ח עריכה: יאיר דניאל

לפני כחודש נעצרו 12 חיילים בחשד לסחר בסמים, העברת מידע מסווג והברחות על גבול מצרים. היום (ראשון) הותרו לפרסום סרטונים בהם נראות העסקאות שבוצעו, לכאורה.

ראשית הפרשה לפני מספר חודשים, כאשר אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, העריך כי למרות המאמץ המבצעי לסכל הברחות על הגבול המצרי, קיימת אפשרות של זליגת מידע מתוך הצבא למבריחים, ולכן הנחה את המשטרה הצבאית לפתוח בחקירה רחבה כדי לאשר או לשלול את החששות.

"הפרשה לא החלה ממידע מודיעיני"

המשטרה הצבאית פתחה בחקירה סמויה יחד עם יחידת "מגן" של משטרת ישראל, המתמחה בהברחות סמים בגבול מצרים וירדן. סוכן סמוי של מצ"ח, בסיוע יחידת "מגן", הצליח לבצע מספר עסקאות סמים ורכש שני קילוגרם של סם מסוג הירואין, חצי קילוגרם קוקאין, שבעה קילוגרמים של סם מסוג חשיש ומספר רב של כדורי אקסטזי. סך שווי העסקאות - 800 אלף שקלים.

יחידת "מגן" תפסה סמים שהוסלקו בצמיג רזרבי, יוני 2012. דובר צה"ל
הסמים שהוברחו על ידי החיילים/דובר צה"ל

"הפרשה החלה מיוזמה של אלוף פיקוד דרום ולא ממידע מודיעיני. סוכן שלנו ביצע מספר עסקאות בהן רכש קוקאין, הרואין, אקסטזי וחשיש בהיקף של 800 אלף שקל. בין העצורים נמצאים גם חיילים יהודים, שקיבלו כסף תמורת מידע על הברחת סמים", סיפר קצין בכיר במשטרה הצבאית. לדבריו, "החיילים העבירו הודעות למבריחים על מארבים, תצפיות, סיורים על הגדר באמצעות מסרונים ושיחות טלפון. על כל הברחה קיבל כל חייל אלפי שקלים. כל החיילים מפיקוד דרום למעט חייל אחד מאוגדת איו"ש".

קצינים בפיקוד דרום מתחו ביקורת חריפה ביותר על המעורבים בפרשה וטענו כי המידע המודיעיני שהעבירו על הפעילות המבצעית יכול היה לשמש את ארגוני הטרור שפועלים לאורך גבול מצרים. יצוין, כי הקצין הבכיר מהמשטרה הצבאית הדגיש כי לא נמצא קשר בין הברחות הסמים לפעילות טרור.

עו"ד, רס"ן במיל', עידן פסח המייצג את אחד החשודים בפרשה בשיתוף עם הסנגוריה הצבאית, אמר כי "נדהמנו לגלות כי בתיק הזה מצ"ח חצו את כל הקווים וגייסו כסוכן סמוי מפקד בצה"ל על מנת שיפיל ברשת את הפקודים הכפופים לו ואשר נתונים למרותו. איזו ברירה ניצבה בפני הנאשמים שעה שמפקדם מפציר בהם לבצע עסקאות בסמים מסוכנים ואף מאיים עליהם כי יפגע בהם ויתנכל להם אם לא ישתפו עמו פעולה? אנו נבקש מבית הדין הצבאי וכן מהפרקליט הצבאי הראשי להתערב בדחיפות בסוגיה זו ולבחון את התנהלותה הפסולה של מצ"ח בפרשה". גורמים צבאיים מסרו כי הסוכן החשאי אינו מפקדם של החיילים המעורבים בפרשה וכי לא הופעל כל לחץ על החיילים מצד הסוכן.

מדובר צה"ל נמסר: "התיק בעניין תלוי ועומד ועל כן לא ניתן למסור פרטים בגינו".

חשד: 12 חיילים סחרו בסמים ומסרו מידע על גבול מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully