וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לא לחשוף מקור משטרתי: עונש קל לעבריין סמים

רמי שני

10.7.2012 / 5:01

תושב אשדוד הורשע באחזקת קוקאין וחשיש במסגרת הסדר טיעון מקל, לאחר שבית המשפט הותיר לפרקליטות שלוש ברירות: להסכים לכך, להביא למחיקת האישומים - או לחשוף הסוכן הסמוי

בית משפט השלום באשדוד גזר אתמול (שלישי) עונש של 14 חודשי מאסר על תושב אשדוד, בן 28, שהורשע באחזקת 7 גרם של סם מסוג קוקאין וקצת יותר מחמישה גרם של סם מסוג חשיש., כאשר השופטת גילת שלו חיברה עונשי מאסר על תנאי מארבעה תיקים, והפעילה אותם כחלק מגזר הדין. האיש הודה באשמה והורשע במסגרת הסדר טיעון מקל, שבלעדיו לא ניתן היה להרשיע אותו, וזאת לאחר שהפרקליטות בחרה באפשרות זו כדי להימנע מחשיפת מקור מודיעיני של המשטרה.

פרקליטות המחוז הדרומי הגישה תחילה נגד האיש, שמעון אלמלח, כתב אישום שבו הוא הואשם בהחזקה של 34.4 גרם של קוקאין. אולם, אלמלח טען כי הוא החזיק כמות קטנה הרבה יותר ועורכי הדין שלו, זהר ארבל וחן בן חיים, פתחו במאבק להוכיח כי כתב האישום מחמיר אתו במידה שאינה ראויה. לעורכי הדין התברר כי מעצרו של אלמלח נעשה על סמך מידע מודיעיני שהתקבל ממקור סמוי. בעת מעצרו, נפתחו השקיות שבהן הוחזק הקוקאין וכן חומר דילול והחומרים התערבבו אלו באלו. אנשי מעבדה לזיהוי פלילי, הצליחו לאסוף כמות של שבעה גרם מהסם. לכן, כתב האישום המקורי ייחס לאיש עבירה של שיבוש הליכי משפט והטענה הייתה כי ברגע שהבין שהוא עומד להיעצר, השליך אלמלח את תוכן השקיות. אולם, בחקירתו טען אלמלח כי הכמות שהייתה ברשותו לא עלתה גרמים בודדים.

עו"ד בן חיים וארבל, הגישו עתירה לשופטת שלו, ובה דרשו שתורה לפרקליטות לחשוף את המקור הסמוי. לטענתם, הדבר יוביל בסופו של דבר להקלה משמעותית בכתב האישום אם לא לביטולו המוחלט. "כל שהיה צריך לעשות הוא לשאול את המקור הסמוי, כמה חומר עירוב הוא סיפק ללקוח שלנו ולהחסיר את הכמות מסך כל החומר שהמשטרה אספה", טען עו"ד ארבל. התרגיל המשפטי נועד לדחוק את הפרקליטות לפינה, והשופטת קיבלה את העתירה ונימקה זאת בכך שהדבר חיוני להגנת הנאשם. "גילוי הראיה לשם עשית צדק, עדיפה על האינטרס הציבורי שבאי גילויה", היא כתבה בהחלטתה.

לפרקליטות היו שלוש ברירות: לחשוף את המקור ולהעמיד בכך בסכנה גם מקורות חסויים נוספים, למחוק את כתב האישום לחלוטין ולהביא לזיכויו המוחלט של האיש, או לקבל את טענת אלמלח ולתקן את כמות סם הקוקאין בכתב האישום לשבעה גרם במסגרת הסדר טיעון. נציגת הפרקליטות ערערה על החלטת בית המשפט ותשובת השופטת היתה אמורה להימסר אתמול, ובינתיים הוסיף אלמלח לשהות במעצר. אולם, טרם שנמסרה הודעת בית המשפט בעניין הערעור, הסכימה הפרקליטות להסדר טיעון הכולל עונש מוגבל. בשל כך, גזרה השופטת על אלמלח כאמור 14 חודשי מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי ושלילת רישיון נהיגה למשך תקופה ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully