וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר יושבע היום כשר, יצטרף לפורום השמינייה

פנחס וולף

16.8.2012 / 3:02

הח"כ לשעבר שהודיע השבוע על פרישתו מקדימה, ייכנס לתפקיד השר להגנת העורף. לדברי פעיל בקדימה, דיכטר הסביר שעם יציאת המפלגה מהממשלה, הוא ראה בה "מפלגה שמתעסקת בעצמה"

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בדיכטר מגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת:

אבי דיכטר יישבע היום (חמישי) לתפקיד השר להגנת העורף, לאחר שהודיע זאת סופית ביום שני השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אהוד ברק. במקביל, אחמד דבאח יישבע אמונים כחבר כנסת מקדימה בישיבת פגרה מיוחדת, במקומו של דיכטר שמסר שלשום את מכתב ההתפטרות ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין. ההערכה במערכת הפוליטית שמינויו כשר הוא צעד מקדים להצטרפותו לליכוד, לאחר שביום שלישי השבוע הוא הודיע ליו"ר קדימה, שאול מופז, על עזיבתו את המפלגה.

מלבד תפקידו כשר, דיכטר יהיה חבר גם בפורום השמינייה, שיהפוך כעת לתשיעייה. למעשה הוא יועד לתפקיד השר להגנת העורף עוד כשקדימה הייתה בממשלה ויועדו לה תיק זה ותיק הרווחה, כאשר מופז כיהן כמשנה לראש הממשלה. אלא שבינתיים קדימה פרשה מהממשלה, בניגוד לדעתו של דיכטר, והחל קרע בינו לבין מופז. הוא סירב להיות שותף לניסיון הפילוג בקדימה, שנחשב למהלך בעייתי מבחינה ציבורית, אך בחן לאורך כל הדרך את המשך השותפות שלו במפלגה.

רובי ריבלין חותם על מכתב ההתפטרות של אבי דיכטר , אוגוסט 2012. עומר מירון
דיכטר בהגשת התפטרותו מהכנסת ליו"ר הכנסת/עומר מירון

לפני שבוע הוא החליט סופית להיפרד מקדימה. במקביל הגיעה ההצעה של נתניהו וברק למנותו לתפקיד, שנפלה על אוזניים כרויות. הוא ביקש מהם לחשוב על העניין בסוף השבוע הקודם, וביום שני הוא מסר את החלטתו לאחר שתי פגישות – עם ברק בביתו שבתל אביב ועם נתניהו בירושלים.

לאחר הודעתו על עזיבתו את קדימה, שוחח דיכטר טלפונית עם פעילים מרכזיים שלו במפלגה. אחד הפעילים עימם שוחח, טען בשיחה עם וואלה! חדשות כי דיכטר הסביר לו שעם יציאת קדימה מהממשלה, הוא ראה בה "מפלגה שמתעסקת בעצמה". לאחר התלבטות, הוא החליט לפרוש. לדברי הפעיל, דיכטר הבהיר כי לא התאים לו להתפלג עם שביעייה, משום שהגיע למסקנה שבמהלך כזה הממד העסקני גדול מאוד ואילו הממד הלאומי קטן מאוד, ובנוסף, הוא לא רצה "לסחור" במנדט של קדימה. לכן הוא גם הודיע לנתניהו שאין בכוונתו לעבור עם נדוניה פוליטית.

חלק מהאמירות השבוע בעקבות המינוי דיברו על כך שדיכטר יהיה "הכסת"ח" של נתניהו וברק, לפחות לפי פעיליו, הוא לא ממש התרגש מכך. הם סיפרו כי הוא הודיע להם שאינו חושש מוועדות חקירה עקב כישלון במלחמה. "מי שחושש מוועדת חקירה, שלא יתקרב לתחום של שירות המדינה", צוטט הפעיל את דיכטר. "זה אבסורד האמירה שעל כל דבר יש ועדת חקירה. יש בזה אמירה פניקיסטית של אנשים חסרי אחריות".

מלשכת דיכטר נמסר בתגובה כי, "איננו מתכוונים להתייחס לשיחות סגורות שאבי דיכטר משוחח עם פעיליו".

גורמים בקדימה מסרו כי, "לא ברור במה דיכטר מתעסק אם לא בעצמו ובכיסאו. אחרי שנתניהו נכשל למנות את צחי הנגבי הוא התפשר על דיכטר. אבל שניהם אותו הדבר - לא יותר מחותמת גומי ריקה מתוכן למהלכים מסוכנים. דיכטר אולי מנסה לאחר מעשה לשמור על משהו מיוקרתו אבל לשם כך מכר את יושרתו המקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully