וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת בתחנת דלק

פנחס וולף

14.8.2012 / 10:15

ביקורת חריפה על החלטתו של דיכטר לערוק מקדימה ולשמש כשר להגנת העורף: "מובל כצאן לעורף". נתניהו בירך: "יש לו הרבה זכויות". את משבצתו של דיכטר בקדימה יתפוס אחמד דבאח

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ח"כ אבי דיכטר מסר לפני שעה קלה (שלישי) את מכתב ההתפטרות מהכנסת ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בתחנת דלק ליד לטרון. הסיבה - השניים נפגשו "באמצע הדרך" כשריבלין עשה דרכו לחופשה משפחתית. "כאיש ליכוד, אני יכול לומר שלא הרבה פעמים אני אוהב לקבל אנשים שמתדפקים על דלתה של הממשלה ושל הליכוד, אך זה חשוב מאוד שאדם כדיכטר נכנס בשעריה, כאשר בכל תפקיד הוא נשא את כל מעייניו לאומה", אמר ריבלין עם קבלת המכתב.

"עם ישראל זקוק לך ובונה עליך", פנה ריבלין לדיכטר. "ביצעת תפקידים רבים ובכולם פעלת לטובת העם בישראל, וביצעת את תפקידך בצורה הטובה ביותר. גם היום אנו צריכים את עזרתך ואני שמח שנענית לבקשה והסכמת לקחת על עצמך תפקיד בעל אחריות שכזו".

במקביל, במערכת הפוליטית מתחו הבוקר ביקורת חריפה על דיכטר, שהחליט לערוק ממפלגת קדימה, על מנת להחליף את מתן וילנאי בתפקיד השר להגנת העורף. "אזרחי ישראל צריכים לחשוש מהמשמעויות הרחבות של המהלך הנוכחי", נמסר בתגובה ממפלגת קדימה. "מדובר בהמשך ישיר לקמפיין שחרור המלחמה של ראש הממשלה ושל שר הביטחון, שלא מפספסים הזדמנות לספסר בחברי כנסת עבור גחמות משיחיות מסוכנות. אבי דיכטר הוא אדם רב זכויות ומעללים, שטעה כששם את שמו הטוב וערק בעבור תפקיד משני ונטול סמכויות בממשלה צינית וחסרת בושה".

אבי דיכטר מגיש את התפטרותו לרובי ריבלן בתחנת הדלק בלטרון , אוגוסט 2012. עומר מירון
"נשא את כל מעייניו לאומה". דיכטר וריבלין, הבוקר/עומר מירון

ח"כ איתן כבל (העבודה) גינה אף הוא את הצעד ואמר כי "סוף סוף נמצא המתנדב האמיץ לעמוד בפני ועדת החקירה הבאה". לדבריו, "דיכטר מובל כצאן לעורף על ידי ראש ממשלה ושר ביטחון ציניים, שבשעת האמת יזרקו עליו את האחריות לכל כישלונותיהם". "מעבר לכך", הוסיף כבל, "העובדה שנתניהו לא מצא לנכון למנות לתפקיד את אחד משלל השרים חסרי התיק בממשלתו מעידה או על חוסר אמון בהם, או על גודל המחדל הצפוי להתרחש בעורף הישראלי".

ח"כ דני דנון (ליכוד) כינה את המהלך "התפרקות טוטאלית של מפלגת הסופרמרקט, קדימה, אשר משולה לטיטניק - ספינה טובעת שחבריה נוטשים אותה". להערכתו, "בבחירות הבאות קדימה לא תעבור את אחוז החסימה ותיעלם". ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי "נתניהו שוב חוצה גבולות של גועל פוליטי והפך למגה-קומבינטור פוליטי. דיכטר, שהיה כנראה סוס טרויאני בקדימה בשנים האחרונות, פגע כל הזמן בשמה ובציפי ליבני, כאשר המניע הוא אחד - הכשרת התוכנית מראש לעבור לליכוד כשר בכל מחיר. אין לי ספק כי דיכטר לא יתרום דבר בממשלה המנופחת הזאת וכי זה צפוי להיות תפקידו האחרון בזירה הפוליטית, וטוב שכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דיכטר: "שיקולים אישיים ומפלגתיים נדחקו הצידה"

מנגד, ראש הממשלה נתניהו בירך על המינוי הצפוי. "לא שאין לנו מטלות במדינה. יש הרבה, אבל יש מדינה מתפתחת וחזקה שבטוחה בעצמה וצריך להגן עליה, כפי שאתם עושים בהתגייסות לצה"ל", אמר נתניהו בטקס קבלת עולים מצפון אמריקה הבוקר. "החלטתי למנות את אבי דיכטר לתפקיד השר להגנת העורף והוא יוכל לעזור בדבר שהוא עוסק בו כל חייו - לתרום לביטחון המדינה. מדובר בראש השב"כ לשעבר, שירתנו יחד בסיירת מטכ"ל. יש לו הרבה זכויות. ממשלה ברשותי משקיעה כפי שלא עשתה שום ממשלה קודמת להגנת העורף".

דיכטר עצמו אישר הבוקר את החלטתו להיענות להצעת ראש הממשלה ושר הביטחון ולהתמנות לשר להגנת העורף. "שיקולים אישיים ומפלגתיים נדחקו הצידה, וכמו ב-42 השנים האחרונות מאז גיוסי לצה"ל, בחרתי לשרת את המדינה באופן הטוב ביותר שאני מסוגל לעשות זאת", הסביר דיכטר בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "בעת הזו, מתפקיד השר להגנת העורף אני מאמין שאוכל לעשות זאת באופן הטוב ביותר".

"בנסיבות שנוצרו, לא ראיתי לנכון להישאר כח"כ על מנדט שהעניקו לי מצביעי קדימה ומתפקדי קדימה ולכן החלטתי להחזיר את המנדט בחזרה למפלגת קדימה ולהתפטר מהכנסת", כתב. "אני מבטיח לכל מי שתמך וממשיך לתמוך, וישנם רבים כאלה: תמיכתכם אפשרה לי לשרת את המדינה עד היום ותאפשר לי להמשיך לשרת אותה גם ממשבצות אחרות".

רובי ריבלין חותם על מכתב ההתפטרות של אבי דיכטר , אוגוסט 2012. גדעון צנטנר
ריבלין ברגע החתימה על מכתב ההתפטרות של דיכטר בתחנת הדלק./גדעון צנטנר

את משבצתו של דיכטר בקדימה צפוי לתפוס אחמד דבאח, שיהיה חבר הכנסת השביעי שהוחלף במפלגה בקדנציה הנוכחית. משמעות הדבר היא שרבע מחברי הכנסת של קדימה התחילו את כהונתם לאחר תחילת עבודתה של הכנסת ה-18. דבאח, איש עסקים מצליח בן 57, הנחשב לקבלן הקולות הגדול ביותר במגזר הלא-יהודי בקדימה, הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "לא ביקשתי מאף אחד להתפקד, ואני מודה לכל אחד שנתן לי את תמיכתו".

הוא כיהן כראש עיריית שגור – איחוד של הכפרים דיר אל אסד, בענה ומג'ד אל כרום, שמאוחר יותר פורק. עם הקמת קדימה בשנת 2005 הוא היה מהראשונים שהצטרפו למפלגה. בפריימריז הראשונים שנערכו בין ציפי לבני לשאול מופז בשנת 2008 הוא תמך בלבני, ולקראת הפריימריז האחרונים, במרץ השנה, הוא היה אחד מיני רבים שערק משורותיה והעביר את תמיכתו לשאול מופז.

"אני מסתכל על כניסתי לכנסת כמשימה לאומית, כאחריות כבדה", אמר הבוקר. "מאז ילדותי אני אדם אחראי, יש לי את העסקים מהטובים במדינה בתחום הבשר. מגיל 22 הייתי חבר מועצה, ראש עיר מגיל 40. את הניסיון הזה אפשר לנצל כחבר כנסת לטובת ציבור המדינה, ויש הרבה נושאים חברתיים – אלימות, תכנון ובנייה. אני מקווה שאוכל לתרום למדינה בכלל ולאוכלוסיות החלשות, לשוויון, לדאוג לקידום תהליך השלום מצד אחד, וגם לבנות דו-קיום וחיזוק האמון בין המגזר הלא-יהודי למדינה".

דבאח נכנס לכנסת כאשר מצבה של קדימה שברירי. לדבריו, "נכון שהמצב של קדימה לא טוב, אבל מצד שני אני מסתכל על קדימה כמפלגה חזקה. יש בה קרוב ל-100 אלף חברים והסקרים לא אומרים כלום. הכל יכול להשתנות. אני מאמין בקדימה והיא הדרך הנכונה – מפלגת מרכז שתוכל לקדם את כל הדברים שחשובים למדינה: שלום, ביטחון וכלכלה. אמרו לפני כמה חודשים שהעבודה נגמרה והנה עכשיו היא בסדר, גם את קדימה אפשר להצעיד למעלה".

"לא נכנסתי בגלל המפקד. אנשים מאמינים בי. קיבלתי תמיכה של 50%. אנשים מאמינים בי שאני איש של עשייה. לכן נבחרתי", הוסיף. "הייתי צריך להיבחר בתחילת הקדנציה. השריונים הלא צודקים גרמו לכניסתי בצורה מאוחרת, אבל זה לא על סמך קבלני קולות. לא ביקשתי מאיש להתפקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully