וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי דיין דחה הצעה לשמש כשר להגנת העורף

פנחס וולף

14.8.2012 / 0:02

לוואלה! חדשות נודע כי יו"ר מפעל הפיס דחה בימים האחרונים הצעה להחליף את השר מתן וילנאי, שיוצב כשגריר ישראל בסין. גם ראש המוסד לשעבר, דני יתום, בין המועמדים המובילים

אלוף (במיל') עוזי דיין דחה בימים האחרונים הצעה להחליף את מתן וילנאי בתפקיד השר להגנת העורף והעדיף להמשיך בתפקידו כיו"ר מפעל הפיס, כך נודע אמש (שני) לוואלה! חדשות. מוקדם יותר פורסם כי שניים מהמועמדים המובילים לתפקידים הם דיין וראש המוסד לשעבר, אלוף (במיל') דני יתום.

דובר מפעל הפיס מסר כי "יו"ר מפעל הפיס, האלוף (במיל') עוזי דיין רואה במפעל הפיס מפעל לאומי-חברתי מן המעלה הראשונה. לפיכך, יש בכוונתו להמשיך ולעמוד בראש הארגון ולהתמודד עם האתגרים הניצבים בפני מפעל הפיס בעת הזו".

מליאת הכנסת תתכנס ביום חמישי, בין היתר כדי לאשר את זהותו של השר החדש, שכאמור יחליף את וילנאי שישמש כשגריר ישראל בסין. עם זאת, לפי שעה, נראה כי מלבד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון אהוד ברק, איש במערכת הפוליטית לא יודע בוודאות מי ימונה לתפקיד.

הנגבי ואיתן הכחישו מועמדותם לתפקיד

בניגוד לשמועות ביומיים האחרונים, כך נראה, את התפקיד לא יאייש אחד השרים המכהנים. השמועות כללו כמעט חצי משרי הליכוד, וביניהם שרי השמינייה בני בגין, משה יעלון ודן מרידור. אלא שהשלושה מכחישים את העניין והעובדה שהשר להגנת העורף צריך לעבוד בשיתוף פעולה עם שר הביטחון אף מחזקת את ההשערה שיעלון, אשר יחסיו עם השר ברק רעועים, לא ייקח את התפקיד.

בנוסף, על פי ההסכם הקואליציוני, תפקיד השר להגנת העורף מיועד למפלגת עצמאות. ההערכות הרווחות במערכת הפוליטית הן שמי שיאייש את התפקיד יהיה מקורב לברק עם אוריינטציה ביטחונית. אחד מהשמות שהוזכרו, כאמור, הוא דני יתום, שהיה בעבר מזכירו הצבאי של ברק וגם ראש המוסד, שאחת הפעולות הזכורות מתקופתו היא ניסיון ההתנקשות הכושל בחאלד משעל. השם השני שעלה היום הוא עוזי דיין, שכאמור דחה את ההצעה.

לאחר שהשר לשעבר צחי הנגבי הכחיש אתמול בדף הפייסבוק שלו את דבר מועמדותו, היום השר מיכאל איתן מצא לנכון גם הוא להכחיש אפשרות שישמש בתפקיד. "לאור שמועות שנפוצו, לפיהן נשקלת מועמדותי לתפקיד השר להגנת העורף, מצאתי לנכון לעדכן אתכם כי מעולם לא הייתי ואיני מועמד לתפקיד זה", כתב איתן בדף הפייסבוק שלו. "אני סבור כי בליכוד יש מועמדים מתאימים וראויים, שניתן לסמוך עליהם. בתפקידי בממשלה אני תורם את חלקי בתחומי הממשל הפתוח, שיפור השירות לציבור, בדיוני הממשלה ובוועדת השרים לחקיקה ואין לי כל כוונה לעבור מתחום שאני מתמצא בו לתחום הדורש, במיוחד בעת הזו, ניסיון מוכח".

עוד בנושא
המחליף של וילנאי: מי יהיה השר להגנת העורף?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully