וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחליף של וילנאי: מי יהיה השר להגנת העורף?

פנחס וולף

13.8.2012 / 17:40

בצל הדיווחים על אפשרות לתקיפה באירן, תתכנס הכנסת ביום חמישי כדי לאשר את מינוי השר החדש. התפקיד כנראה לא יאוייש על ידי שר מכהן. בין השמות שעלו: עוזי דיין ודני יתום

מסתבר שזהות השר להגנת העורף הבא סודית יותר מהסוגייה האירנית. מלבד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, איש במערכת הפוליטית לא יודע בוודאות מי ימונה לתפקיד, כשברקע דיווחים על אפשרות של תקיפה באירן. כזכור, מליאת הכנסת תתכנס ביום חמישי בעיקר כדי לאשר את השר החדש שיחליף את מתן וילנאי, אך זהותו עדיין לוטה בערפל.

לפי ההערכות במערכת הפוליטית, האלוף (במיל'), דני יתום, הוא אחד המועמדים לתפקיד. יתום היה בעבר מזכירו הצבאי של ברק וגם ראש המוסד, שאחת הפעולות הזכורות מתקופתו היא ניסיון החיסול הכושל בחאלד משעל בירדן. גם שמו של האלוף (במיל') עוזי דיין עלה כמועמד אפשרי לתפקיד. עם זאת, ישנם מועמדים נוספים, ועדיין לא הוכרע מי יהיה השר. דיין אמר בתגובה כי אין בסיס לשמועות אלו ויתום סירב להתייחס לידיעה.

מה שמבוסס יותר הוא שככל הנראה, בניגוד לשמועות ביומיים האחרונים, את התפקיד לא יאייש אחד השרים המכהנים. השמועות כללו כמעט חצי משרי הליכוד, וביניהם שרי השמינייה בני בגין, משה יעלון ודן מרידור. עם זאת, שלושתם מכחישים את העניין. לגבי יעלון, גם אין גם סיבה להאמין לשמועות, מאחר שהשר להגנת העורף צריך לעבוד בשיתוף פעולה עם שר הביטחון, ובין ברק ויעלון היחסים עכורים.

איתן: "מעולם לא הייתי ואיני מועמד לתפקיד"

יש לציין, כי על פי ההסכם הקואליציוני, תפקיד השר להגנת העורף מיועד למפלגת עצמאות. ההערכות הרווחות במערכת הפוליטית הן שמי שיאייש את התפקיד בסופו של דבר יהיה מקורב לברק עם אורינטציה ביטחונית.

לאחר שהשר לשעבר צחי הנגבי הכחיש אתמול בדף הפייסבוק שלו את דבר מועמדותו, היום השר מיכאל איתן מצא לנכון גם הוא להכחיש את האפשרות שישמש בתפקיד. "לאור שמועות שנפוצו לפיהן נשקלת מועמדותי לתפקיד השר להגנת העורף, מצאתי לנכון לעדכן אתכם כי מעולם לא הייתי ואיני מועמד לתפקיד זה", כתב איתן בדף הפייסבוק שלו. "אני סבור כי בליכוד יש מועמדים מתאימים וראויים, שניתן לסמוך עליהם. בתפקידי בממשלה אני תורם את חלקי בתחומי הממשל הפתוח, שיפור השירות לציבור, בדיוני הממשלה ובועדת השרים לחקיקה ואין לי כל כוונה לעבור מתחום שאני מתמצא בו לתחום הדורש, במיוחד בעת הזו, ניסיון מוכח".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

לקריאה נוספת
ביקורת על וילנאי: "העורף לא מוכן והשר בורח"
הערכה: בשעת מלחמה, 300 אלף ישראלים ימלטו לאילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully