וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על וילנאי: "העורף לא מוכן והשר בורח"

7.2.2012 / 21:18

ביקורת חריפה נמתחה במערכת הביטחון על מינויו המסתמן של השר להגנת העורף לתפקיד השגריר בסין. "לא נעים לומר, אבל זה נראה כאילו הוא בורח מספינה רעועה", אמר גורם בכיר

במערכת הביטחון, כמו במערכת הפוליטית, שמעו בחודשים האחרונים על כוונותיו של השר להגנת העורף, מתן וילנאי, לעזוב את תפקידו ולהתמודד על תפקיד שגריר ישראל בסין. שמעו וסירבו להאמין. ואכן, שר החוץ, אביגדור ליברמן, הודיע מוקדם יותר היום כי וילנאי מועמד להתמנות לתפקיד שגריר ישראל בסין. את מקומו של וילנאי בסיעת עצמאות בכנסת ימלא שכיב שנאן, שכיהן בכנסת ה-17 מטעם סיעת עבודה-מימד. המינוי כפוף את אישור הממשלה.

לאחרונה הועברו בין משרדי הממשלה לבין צה"ל ומשרד הביטחון נתונים שליליים רבים אודות הגנת העורף מפני רעידות אדמה, מתקפת טילים ולוחמה בלתי קונבנציונאלית. לפי הנתונים, העורף סובל ממחסור חריף בתקציב. לכן, העריכו גורמים רשמיים כי וילנאי לא יתמודד כרגע על תפקיד השגריר.

גורם בכיר במערכת הביטחון אמר כי "בתקופה מתוחה זו, כשברור לכולם שמוכנות הרשויות המקומיות בתחום העורף בעייתית מאוד, עד כדי רשלנית, לא ראוי שוילנאי יקום ויודיע שהוא מתמודד על תפקיד השגריר בסין. זה נראה כאילו הוא מחפש משהו נוח יותר".

עוד הוסיף הגורם כי "מבקר המדינה חשף שאין ערכות מגן לכלל הציבור ובקרוב מאוד, אם משרד האוצר לא יתעשת ויעביר תקציב נוסף, ייסגרו קווי הייצור של המפעלים המייצרים את ערכות המגן. ליותר ממיליון וחצי מתושבי המדינה אין מיגון מפני טילים, אז איך הוא מודיע על כוונתו לעזוב את התפקיד", התלונן הגורם.

לקריאה נוספת:
בדרך לסין: וילנאי צפוי להתמנות לשגריר בבייג'ינג
מתן וילנאי כבר מוכן למלחמה הבאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully