וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 אוניברסיטאות מישראל בין מאה המובילות בעולם

הטכניון ומכון ויצמן למדע נכנסו לראשונה למאיה הראשונה בדירוג 500 המובילות בעולם, והצטרפו לישראלית הבכירה בדירוג - העברית בירושלים. תל אביב אחריהן, חיפה מחוץ לדירוג

שלוש אוניברסיטאות ישראליות מדורגות בין מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם לשנת 2012 - כך נקבע על פי דירוג האוניברסיטאות העולמי של אוניברסיטת שנחאי ג'יאוטונג שבסין. אל האוניברסיטה העברית בירושלים, שטיפסה ארבעה מקומות למקום ה-53 בעולם, הצטרפו בביקורן הראשון במאיה הראשונה הטכניון (78 בעולם) ומכון ויצמן למדע (93).

אוניברסיטת תל אביב נותרה כבדירוג הקודם בקבוצת האוניברסיטאות המדורגות במקומות 150-101, בעוד שאוניברסיטאות בר אילן ובן גוריון נותרו בקבוצת 400-301 האוניברסיטאות המובילות. אוניברסיטת חיפה לא נכנסה השנה לדירוג 500 המוסדות להשכלה גבוהה הטובים בעולם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הדירוג, ואמר כי הוא "מוכיח שההשקעה חסרת התקדים של הממשלה שלנו באקדמיה הישראלית מביאה תוצאות". לדברי נתניהו, ממשלתו השקיעה "שבעה מיליארד שקלים באוניברסיטאות בתכנית רב-שנתית, במרכזי מצוינות ובהשבת המוחות הישראלים הביתה - ומאמצינו נושאים פירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב ראשונה בין הישראליות. האוניברסיטה העברית בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו הוסיף כי הוא "שמח במיוחד" על הדירוג הגבוה של המוסדות הישראלים במדעי המחשב - כשארבע אוניברסיטאות מוקמו בין 30 המוסדות המובילים בעולם. "זה עוד סימן שישראל ממשיכה להתבסס כמעצמת הייטק עולמית. הממשלה בראשותי תמשיך להשקיע בחינוך - מהחינוך בגני הילדים ועד האונברסיטאות".

שר החינוך: "לתכנית הרב-שנתית משקל בחיזוק המערכת"

שר החינוך גדעון סער הגיב לדירוג ואמר כי "אין ספק שלתכנית הרב-שנתית ולתוספת התקציבית המשמעותית שניתנה למערכת החינוך בקדנציה הנוכחית יש משקל בחיזוקה של המערכת, והעלאתה המחודשת לדרך המלך".

בצמרת, בפעם העשירית, דורגה במקום הראשון אוניברסיטת הרווארד היוקרתית, כשאחריה בדירוג נמצאות סטנפורד, MIT, ברקלי וקיימברידג'. בין 20 האוניברסיטאות המובילות בעולם ניתן למצוא 17 אוניברסיטאות מארצות הברית, לצד קיימברידג' (5) ואוקספורד (10) מבריטניה ואוניברסיטת טוקיו מיפן, שסוגרת את רשימת 20 המובילות.

הדירוג, שהחל בשנת 2003, הציב 150 אוניברסיטאות אמריקאיות בין ה-500 המובילות לשנת 2012. בריטניה נמצאת במקום השני, אך בפער ניכר, עם 38 אוניברסיטאות, ומיד אחריה גרמניה עם 37 מוסדות בדירוג. אחריהן מגיעות קנדה עם 22, יפן עם 21 ואוסטרליה עם 19.

עוד בנושא
"מוניטין האוניברסיטאות": ת"א והעברית במאה הראשונה
הישג נוסף לטכניון: יקים מרכז מחקר בניו יורק
דירוג האוניברסיטאות בעולם: העברית במקום ה-57

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully