וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג נוסף לטכניון: יקים מרכז מחקר בניו יורק

קובי מנדל

20.12.2011 / 8:30

על המיזם האקדמי, שיוקם יחד עם אוניברסיטת קורנל היוקרתית, הכריז ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, במסיבת עיתונאים חגיגית. "הטכניון מביא כוח בינלאומי לניו יורק הבינלאומית"

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג הכריז אמש (שני) במסיבת עיתונאים חגיגית בניו יורק על זכייתן של אוניברסיטת קורנל והטכניון במכרז להקמת מרכז מחקר הנדסי-יישומי באי רוזוולט הסמוך למנהטן. "אנו מודיעים בהתרגשות לזוכים, מדובר שתי אוניברסיטאות מובילות בעולם שיביאו לעיר שלנו חדשנות, חברות נוספות, עוד מקומות עבודה, עוד חולמים ועוד יזמים", אמר בלומברג.

המיזם האקדמי צפוי לקום בהקדם, כשכבר ב-2012 ילמדו סטודנטים בקמפוס החדש. הקמת כל הבניינים תושלם עד 2017, וזאת לאחר שבית החולים ששוכן באי רוזוולט יפונה. לדברי ראש העיר בלומברג, בבנייה בלבד יועסקו 20,000 איש, ובעתיד הלא רחוק 600 חברות חדשות ייצאו מהקמפוס הזה. "בחרנו בהצעה הזאת כי היא הייתה הכי שאפתנית, עם ארכיטקטורה מדהימה, עם חממות טכנולוגיות ועם התוכנית הבינתחומית הטובה בארצות הברית", הוא הוסיף. "הטכניון מביא כוח בינלאומי לניו יורק הבינלאומית. הוא זה שאחראי לכך שמדינת ישראל היא מדינת סטארט-אפ, עם 120 חברות בנאסד"ק, שמחציתן הוקמו או מונהגות על ידי בוגרי הטכניון. מדובר במוסד עם שלושה חתני פרס נובל והישגים רבים נוספים".

גם ראשי האוניברסיטאות הגיבו לדברים. נשיא אוניברסיטת קורנל, פרופ' דיוויד סקורטון, אמר כי "בנינו ברית אסטרטגית עם הטכניון, ונגשים בניו יורק את חזון שתי האוניברסיטאות". נשיא הטכניון, פרץ לביא הוסיף על הדברים ואמר, כי "אני עומד כאן לפניכם בהתרגשות ובגאווה, זה עתה חזרתי משטוקהולם, שם קיבל פרופסור שכטמן שלנו פרס נובל בכימיה ואני מתרגש כמו שהתרגשתי שם". פרופ' לביא הוסיף כי "כשהרמנו את הכפפה והחלטנו לגשת למכרז חשבנו שניו יורק רחוקה מדי מחיפה, אבל לשמחתנו מצאנו בה שותף נפלא - את אוניברסיטת קורנל. אנו חוגגים עכשיו 100 שנה להנחת אבן הפינה לטכניון. התמיכה העיקרית באה מניו יורק מהנדבן יעקב שיף, ועכשיו אנו באים לניו יורק וסוגרים מעגל של 100 שנה, מעגל של ניו יורק וחיפה, של קורנל והטכניון".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אמש בעקבות הדברים עם המנהלת הכללית של הטכניון, ד"ר אביטל שטיין, ובירך אותה על ההישג. נתניהו אמר כי "מדובר בהישג נוסף לטכניון בתוך פחות מעשרה ימים אחרי זכייתו של פרופ' דן שכטמן בפרס נובל. זאת הוכחה נוספת לעליונות הטכנולוגיה המקומית, גאווה להשכלה הגבוהה ולכל מדינת ישראל". אביו של נתניהו, פרופ' בנציון נתניהו, הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת קורנל.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

לקריאה נוספת
הישראלי דן שכטמן מהטכניון זכה בפרס נובל לכימיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully