וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוניטין האוניברסיטאות": ת"א והעברית במאה הראשונה

ענת שלו

15.3.2012 / 18:09

מגזין חינוך בריטי יוקרתי המבצע מעקב שנתי אחר רמת ההוראה באוניברסיטאות בעולם דירג את העברית בעשירייה השביעית, אחותה מתל אביב מוקמה בעשירייה התשיעית

המגזין Times Higher Education, מגזין חינוך בריטי יוקרתי, מבצע מעקב שנתי אחר רמת ההוראה באוניברסיטאות ברחבי העולם ודירוגן השנתי. באחד המדדים שפרסם המגזין באשר למוניטין של האוניברסיטאות בעולם, הגיעו האוניברסיטה העברית בירושלים למקומות 61-70, כלומר לעשירייה השביעית (אין פירוט של המקומות בתוך העשיריות) ואוניברסיטת תל אביב הגיעה למקומות 81-90.

המדד מתבסס על פי סקר דעת קהל, המבוסס על פי נתונים של האו"ם ונערך באפריל-מאי של שנת 2011. ענו עליו 17,754 אקדמאים מרחבי העולם; ממוצע הוותק במוסדות אקדמאיים ברחבי הועלם של המגיבים הינו לפחות 16 שנים. כמו כן, הסקר מחולק באופן שווה בין תחומי הלימוד השונים בהם מדעים, הנדסה וטכנולוגיה, מדעי החברה, מדעי החיים והרוח. בפתח הרשימה של מדד המוניטין עומדות אוניברסיטת הרווארד (מקום 1), המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), והאוניברסיטאות קיימבריג' באנגליה, סטנפורד וברקלי בארה"ב. עוד בולטות ברשימה אוניברסיטאות מיפן, שוויץ, אוסטרליה, גרמניה וסינגפור.

יש להדגיש, כי זהו אינו המדד הרשמי של האוניברסיטאות הטובות בעולם. זה מתבצע מדי שנה ומדרג את המוסדות האקדמאיים ברחבי העולם, תוך הסתמכות על נתונים מרויטרס והמלצותיהם של 50 דמויות מובילות במגזר ההשכלה הגבוהה מ-15 מדינות שונות בעולם. דירוג האוניברסיטאות הזה מתבסס על דירוג אלמנטים בידי אותם מומחים כמו דירוג סביבת הלמידה, נפח המחקר אותו מנפיקה האוניברסיטה, כמות האזכורים של מאמרים מאותה אוניברסיטה במחקרים ובמאמרים אחרים ברחבי העולם ועוד. בדירוג זה, האוניברסיטה העברית מדורגת במקום ה-121 בעוד אוניברסיטת תל אביב ממוצבת במקום 166.

במועצה להשכלה הגבוהה הביעו סיפוק רב מתוצאות הנתונים ומסרו כי "הרפורמה ושיקום מערכת ההשכלה הגבוהה נמצאת כבר בשנתה השנייה, דבר שיבוא לידי ביטוי במדדים הבינלאומיים בשנים הקרובות". מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה לתוצאות הדירוג כי היא "גאה להימנות עם קבוצת האוניברסיטאות הנחשבות ביותר בעולם".

עוד באותו נושא:
לדירוג מאה האוניברסיטאות המובילות המלא
דירוג האוניברסיטאות בעולם: העברית במקום ה-57
מחקר: בוגרי אוניברסיטה משתכרים יותר מבוגרי מכללה
סקר: הסטודנטים לא מאמינים שימצאו עבודה בתחומם

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully