וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הסטודנטים לא מאמינים שימצאו עבודה בתחומם

הסטודנטים הפסימיים ביותר ביחס לעתידם לומדים מדעי החיים, ומדעי הרוח. מסקר חדש עולה כי סטודנטים לרפואה דווקא אופטימיים. ואיזו מכללה עומדת בראש רשימת המוסדות המומלצים על ידיהם?

תוצאות סקר הסטודנט 2011 מציירות תמונה עגומה של העתיד הצפוי לסטודנטים, כפי שהם עצמם תופסים אותו. על פי הסקר, שפורסם היום (שבת), מחצית מהסטודנטים חוששים כי לא יצליחו למצוא עבודה בתחומם, כאשר הפסימיים ביותר מביניהם הם סטודנטים למקצועות מדעי החיים, מדעי הרוח והאמנות.

על אף התחושות הללו, רוב הסטודנטים ימליצו לחבריהם להירשם ללימודים במוסד בו הם לומדים, והמוסדות המובילים בהמלצות הסטודנטים הם אוניברסיטת בן גוריון בנגב מבין האוניברסיטאות, והמרכז הבינתחומי מבין המכללות הפרטיות,\ שאף דורג בראש הרשימה הכללית. סמינר הקיבוצים קיבל המלצות רבות מקרב המכללות לחינוך, והמכללה האקדמית ת"א-יפו מובילה מבין המכללות הציבוריות.

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, הביע את תקוותו שהמדינה תשנה את המצב אליו נקלעו הסטודנטים. "העובדה כי רק שליש מהסטודנטים הלומדים אומנויות ומדעי הרוח מאמינים כי ביכולתם למצוא עבודה בתחום לימודיהם הנה עגומה. מצערת העובדה כי נכון לעכשיו הם ככל הנראה צודקים. על המדינה והמערכת האקדמית להגדיל את ההשקעה במדעי הרוח, אחרת הם עלולים להתפוגג לחלוטין".

אורי קידר, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, התגאה בכך שהמוסד זכה בתואר "האוניברסיטה המומלצת בישראל", לדעת הסטודנטים. "אין מבחינתנו גאווה גדולה מזו. אנחנו נמשיך לעבוד קשה ולהשתפר כדי להצדיק את המוניטין של האוניברסיטה ושל העיר באר שבע כמוקדים הסטודנטיאליים ביות בישראל". עוד הוסיף קידר כי "עלינו החובה להציב אלטרנטיבה צעירה ואטרקטיבית למרכז הארץ וליישב את הנגב. כך נוכל לעלות מדרגה נוספת במימוש חזון בן-גוריון הלכה למעשה".

סקר הסטודנט 2011 נערך על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" עבור התאחדות סטודנטים הארצית בקרב 5,608 סטודנטים מכלל מוסדות ההשכלה הגבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully