וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על החמרת עונש המתנחל שתקף: "צלבו אותו"

יהושע בריינר

13.8.2012 / 18:44

אורית סטרוק, אמו של צבי שהורשע בתקיפת נער פלסטיני, הגדירה את החלטת בית המשפט העליון כ"הצלחה למבקשי רעתנו". ועד מתיישבי בנימין: "החמירו איתו כי הוא הבן של אורית"

בני משפחתו של צבי סטרוק, המתנחל שתקף נער פלסטיני לפני כחמש שנים, קיבלו היום (שני) בהפתעה את החלטת בית המשפט העליון לקבל את ערעור הפרקליטות ולהחמיר את עונשו. "בשונה מבית המשפט, שהעדיף להאמין לעדים הערבים, אנחנו מאמינים ובטוחים בחפותו של צביקי", אמרה אמו של צבי, אורית סטרוק, המשמשת כראש ארגון זכויות האדם ביש"ע.

האם, שהכרעת הדין הובאה לידיעתה רק בעקבות פניית וואלה! חדשות, על אף שידעה כי הערעור תלוי ועומד בבית המשפט, הוסיפה: "אנחנו גם כואבים את הצלחתם של מבקשי רעתו ורעתנו, ונשתדל לסייע לו לעמוד בגזר הדין הקשה שהוטל עליו. אנחנו בטוחים במאת האחוזים שצביקי לא ביצע את המעשים שיוחסו לו. אתה יודע כמה חפים מפשע יושבים היום בכלא? איננו מאמינים להאשמות נגדו - ולו לשנייה אחת".

"מגמה של סימון אנשים"

לדברי האם, הפועלת בשנים האחרונות במישור המשפטי למען התושבים היהודים באזור, מרגע שבית המשפט העליון קיבל את ממצאי בית המשפט המחוזי בירושלים, שהרשיע אף הוא את סטרוק, קשה היה להפוך את הכרעת הדין. "אין ספק שזהו גזר דין קשה מאוד. לא קיווינו להרבה מכיוון שהעליון נתן אמון מלא בממצאי בית המשפט המחוזי".

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, גינה אף הוא את החלטת בית המשפט העליון. "לא יאומן כיצד לוקחים אדם, שלא עשה דבר, וטופלים עליו אשמה ועוד מחמירים בעונשו", אמר שדמי. "כל אדם בעולם, יבוא ערבי וידביק לא עבירה שלא הייתה ולא נבראה, אם הפרקליטות תרצה האיש יהיה בכלא". לדבריו, "ברור שהפרקליטות החמירה איתו כי הוא הבן של אורית. זו מגמה של סימון אנשים. לקחו פה בן אדם על סמך תלונת שווא של ערבי וצלבו אותו ואי אפשר לעשות כלום".

כאמור, בית המשפט העליון קיבל היום את ערעורה של הפרקליטות וגזר על סטרוק 30 חודשי מאסר במקום 18 החודשים שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי לפני כשנה וחצי. "יש לתת משקל בכורה לאינטרס הציבורי המחייב תגובה ענישתית הולמת לכל מי שמעורב בביצוע מעשי אלימות אכזריים, ולשיקולי הגמול וההרתעה", כתב השופט אורי שהם בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully