וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי מאסר למתנחל שהתעלל בנער פלסטיני

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

27.3.2011 / 16:37

ביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר 18 חודשי מאסר על צבי סטרוק, בנה של יו"ר הארגון לזכויות אדם ביש"ע, שהורשע כי תקף עם אדם אחר נער פלסטיני כבן 15. סטרוק יפצה גם את הנער ב-50 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) 18 חודשי מאסר על צבי סטרוק, שהורשע בעבירות של חבלה בנסיבות מחמירות, חטיפה לשם חבלה חמורה ושלוש עבירות של תקיפה, לאחר שהיכה וחטף יחד עם אדם אחר נער פלסטיני כבן 15 לפני כשלוש שנים סמוך לכפר קוסרא בשומרון. סטרוק, בנה של יו"ר הארגון לזכויות אדם ביש"ע אורית סטרוק, יפצה את הנער ב-50 אלף שקל.

סטרוק, בן 28, הורשע בנובמבר האחרון בכך שביולי 2007, הוא הגיע יחד עם אדם אחר לנקודה בין כפר קוסרא למאחז "אש קודש" הסמוך לשילה, שם שהה הנער יחד עם שניים מחבריו. הפלסטינים ניסו להימלט מהמקום, אולם סטרוק וחברו רדפו אחריהם, תפסו את הנער והיכו אותו בכל חלקי גופו. לאחר מכן הם גררו את הנער כשהוא זב דם אל הטרקטורון בו נסעו, כפתו את ידיו מאחורי גבו, כיסו את פניו ונסעו מהמקום. כחודשיים קודם לכן היכה סטרוק את הנער ואת חבריו בזמן שרעו צאן באזור "קטעת-א-שמל" בסמוך לכפר קוסרא. סטרוק אף הורשע בכך שבעט בגדי שרק נולד והרג אותו. בית המשפט דחה את טענתו של סטרוק שמדובר בעלילה.

"אין כל ספק, כי האירועים בהם הורשע הנאשם באישום הראשון פגעו בצורה קשה במתלונן, שהיה כבן 15 בעת האירוע", כתב השופט אמנון כהן בגזר הדין. "אינני יכול שלא להביע שאט נפש וזעזוע עמוק מסימני החבלות הקשות שהיו מנת חלקו של הקטין". הוא הבהיר כי "כל עונש שלא יישא רכיב של מאסר בפועל, עלול להחטיא את המסר שצריך לצאת מבית המשפט לנוכח חומרת מעשיו של הנאשם".

אמו של התוקף, אורית סטרוק, המשמשת כאמור כיו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, מחתה על החלטת השופט כהן ואמרה כי "גזר דינו של השופט מעניק ניצחון לעדי השקר הערבים המנהלים מלחמה לאומנית נגד החקלאים היהודים". סטרוק הוסיפה ש"השופט העדיף להאמין לעד הראשי שהינו מחבל העומד לדין על זריקת בקבוקי תבערה ולא לסטרוק, חקלאי ללא עבר פלילי שכל עדי האופי העידו כי מדובר בבחור עדין, אחראי ושומר חוק".

בהתייחסה למתלונן אמרה סטרוק כי "השופט בחר להתעלם מהעובדה שאביו של המתלונן הוא שוטר פלסטיני והוא זה שהביא את כל עדי התביעה ולמרבה התדהמה הוא גם שישב בחדר החקירות ושימש כמתורגמן. השופט הפך אב לשלושה לשעיר לעזאזל בקרב הלאומני שמנהלים הערבים כנגד החקלאות היהודית וביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully