וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע מתנחל שהיכה נער פלסטיני עד זוב דם

גלעד גרוסמן

16.11.2010 / 17:34

צבי סטרוק, בנה של מנכ"לית ארגון זכויות האדם ביש"ע אורית סטרוק, הורשע בכך שתקף לפני כשלוש שנים נער בן 15 בשומרון וגרם לו חבלות. ארגון "יש דין": זו הרשעה נדירה

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע השבוע את צבי סטרוק, בנה של יו"ר הארגון לזכויות אדם ביש"ע אורית סטרוק, בעבירות של חבלה ותקיפה, בעקבות מעורבותו בחטיפתו והכאתו של נער פלסטיני כבן 15 לפני כשלוש שנים סמוך לכפר קוסרא בשומרון.

על פי כתב האישום שהוגש נגד סטרוק בן ה-28, ביולי 2007 הוא נסע בטרקטורון יחד עם אדם נוסף סמוך להתנחלות שילה. השניים הבחינו בנער שניסה להימלט מהמקום יחד עם שניים מחבריו. האדם הנוסף, שזהותו אינו ידועה, ירה באוויר מנשקו האישי של סטרוק מסוג אם-16, אותו החזיק סטרוק ברישיון. הנער קפא במקום - ואז חברו של סטרוק החל להכותו.

בהמשך הצטרף אליו סטרוק, והשניים היכו את הנער עד זוב דם, גררו אותו לטרקטורון ונסעו משם כשפניו מכוסות. במהלך הנסיעה איבד הנער את הכרתו, וכשהוא התעורר שמע אנשים מדברים בעברית, ואחד מהם אמר בערבית: "אני אירה בו". לאחר מכן הוכה הנער פעם נוספת והושלך עירום בשטח פתוח. בנוסף, סטרוק הואשם בתקיפתם של שלושה רועי צאן פלסטינים, שלטענתו רעו את צאנם על אדמתו - וכן בעבירה של היזק לבעל חיים, לאחר שנטען נגדו שבעט בגדי שרק נולד והרג אותו. סטרוק, שהכחיש כל קשר לאירועים, הואשם בתחילה גם בחטיפתו של הנער, אולם סעיף זה נמחק.

"כ-90% מהתלונות מסתיימות בסגירת תיק"

בעדותו בבית המשפט טען סטרוק שהמתלוננים, שזיהו אותו במסדר זיהוי, משקרים או מתבלבלים בינו לבין אדם אחר. הוא טען שהפלסטינים מנסים להפליל אותו, מכיוון שלשיטתם הוא השתלט להם על האדמות. הוא גם טען שהיו מחדלים רבים בחקירת המשטרה.

השופט, אמנון כהן, דחה את כל טענות ההגנה והרשיע את סטרוק. "לא שוכנעתי כי הספקות שהעלה הסנגור מגיעות כדי אותו 'ספק סביר", כתב השופט בהכרעת הדין. "האפשרות החלופית שהעלה הסנגור, כי המקור לפציעתו של המתלונן היא בסכסוך פנים פלסטיני הינה קלושה בעיני עד אפסית. כך גם לא מצאתי עוגן ואחיזה בראיות לאפשרות של עלילת השווא".

"תיק זה הוא מקרה נדיר יחסית שבו הצליחו גורמי החקירה והתביעה להביא להרשעת התוקף בעבירות חמורות", אמר בתגובה מנהל מחלקת המחקר של ארגון "יש דין", ליאור יבנה, שליווה את המתלונן. "נתוני יש דין מראים כי כ-90% מהתלונות שמגישים פלסטינים כנגד אזרחים ישראלים שפגעו בהם וברכושם מסתיימות בסגירת תיק החקירה בלא הגשת כתב אישום. לצד זאת, יש לזכור כי שותפו האלמוני של סטרוק לתקיפה חמק בלי עונש. על רשויות אכיפת החוק ללמוד הן מהצלחתם והן מכישלונם בטיפול בתיק זה".

עו"ד חיים כהן, המייצג את סטרוק, אמר בתגובה להכרעה כי "מדובר בקנוניה ועלילה, כמו מקרים נוספים שהיו באזור זה מצד תושבים ערבים כלפי שכניהם היהודים. היו כבר מקרים בעבר שהאמת על עלילות כאלה התגלתה רק לאחר זמן, ואנו נעשה הכל כדי שגם במקרה זה תתברר האמת. פסק הדין אינו חלוט, והשופט עצמו ציין בפסק הדין שעדויותיהם של העדים הערבים רצופות סתירות פנימיות, ושהיו גם ליקויים חמורים בחקירה.
אנחנו מאמינים בחפותו של צביקי ונמשיך לעשות הכל כדי להוכיח זאת".

  • עוד באותו נושא:
  • מתנחלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully