וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: מוכנים לסגור המנהרות, אם מעבר רפיח ייפתח

אחד מראשי התנועה בעזה התייחס למנהרות המחברות בין סיני לרצועה ודרש כי מעבר רפיח ייפתח באופן קבוע לתנועת בני אדם ומעבר סחורות. בנוסף, הכחיש כי מבצעי הפיגוע יצאו מעזה

בחמאס מוכנים לסגור את המנהרות המחברות בין סיני לרצועת עזה, אם מעבר רפיח ייפתח בשנית, לאחר שנסגר בעקבות הפיגוע בשבוע שעבר. אחד מראשי התנועה ברצועת עזה, סאלח ברדאווי, אמר היום (ראשון) כי בחמאס דורשים שהמעבר ייפתח באופן קבוע לתנועת סחורות מעזה למצרים ולתנועת בני אדם. במסיבת עיתונאים בעזה, בה מסר את הודעתו, הכחיש ברדאווי כי מבצעי הפיגוע יצאו מרצועת עזה.

קודם לכן, גינתה הרשות הפלסטינית את רשת מנהרות ההברחה, כינתה אותן "איום" לביטחון הלאומי ושיבחה את מאמציה של קהיר לאטום אותן. מזכירו של יו"ר הרשות אבו מאזן, טייב עבד א-רחים, אמר כי יש להביע הזדהות מלאה עם ההנהגה בקהיר ועם כוחות הביטחון של מצרים, מכיוון שהמנהרות הן "פתח לוונדליזם", כלשונו.

עבד א-רחים טען כי המנהרות אינן מהוות מרכיב חשוב בכלכלתה של הרצועה. "הרשות הפלסטינית מוציאה יותר מחצי מהתקציב שלה על רצועת עזה", אמר. "המנהרות אינן מסייעות לשיקום הכלכלה", טען בהודעה שצוטטה בסוכנות הידיעות הצרפתית.

ארה"ב הציעה למצרים סיוע ביטחוני בסיני

מוקדם יותר היום דווח כי ארצות הברית ומצרים מנהלות משא ומתן בנוגע לסיוע אמריקאי לטיפול במצב הביטחוני הרעוע בחצי האי סיני, על רקע הפיגוע בו נהרגו 16 חיילים מצרים בתחילת השבוע שעבר. על פי גורמים בממשל האמריקאי, שצוטטו הבוקר ב"ניו יורק טיימס", הסיוע האמריקאי צפוי לכלול ציוד צבאי, הכשרת שוטרים ומעקב אווירי ואלקטרוני.

על פי הגורמים, הפנטגון דן במגוון של אפשרויות לשיתוף מודיעין עם צבא מצרים והמשטרה המקומית בסיני. אלה כוללות, בין היתר, יירוט שיחות בטלפונים סלולריים או במכשירי קשר, המתבצעות על ידי חמושים החשודים בתכנון מתקפות, כמו גם תצלומי אוויר מכלי טיס – מאוישים או שאינם מאוישים – ומלוויינים. "אנו ממשיכים לדון בדרכים להגברה ולשיפור של הערנות של בסיני", ציין גורם בפנטגון.

על פי הדיווח, השיחות מתנהלות בערוצים צבאיים ומודיעיניים, כמו גם מול הממשלה החדשה במצרים. שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, שוחחה בשבוע שעבר עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בעקבות הפיגוע, על מנת להביע תנחומיה, ולהציע סיוע בהקשר למצב בסיני. על פי הגורמים, בוושינגטון אופטימיים לגבי האפשרות שקהיר אכן תקבל את ההצעה להעמקת שיתוף הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully